Avatar billede rafix Nybegynder
17. november 2005 - 13:24 Der er 5 kommentarer

Problemer med dynamisk tekstfelt - aøå

Jeg har problemer med et dynamisk tekst felt som ikke vil vise æ ø og å?
Jeg har prøvet at ligge - system.useCodePage = true; - ind i første frame af min timeline men uden held.

Teksten bliver hentet ind via en asp fil med koden - Response.write "Tekst=" & Server.URLEncode(rsNyheder("Tekst"))

Nogen som har erfaringer med dette problem?
Tak..
Avatar billede alexander_j Nybegynder
17. november 2005 - 13:56 #1
Kan forestille mig at det er URLEncode der er problemet!

når du modtager din tekst i flashen bliver du nød til at URLEncode den tilbage igen.

i flash hedder kommandoerne escape og unescape - et eksempel kunne være:
trace( escape("hej mor æ ø å") );
trace( unescape("hej%20mor%20%C3%A6%20%C3%B8%20%C3%A5") );

escape laver teksten "hej mor æ ø å" og til "hej%20mor%20%C3%A6%20%C3%B8%20%C3%A5" og unescape ændre det tilbage igen.

En anden ting som du naturligvis også skal tjekke er om den font du har brugt i dit tekstfelt har æøå og sidst men ikke mindst skal du også tjekke om du har embed fonten, og i så fald skal du huske også at vælge 'æøåÆØÅ'

Vh/Alexander
Avatar billede rafix Nybegynder
17. november 2005 - 14:33 #2
Virker stadig ikke - men jeg er ikke sikker på at jeg indsætter koden rigtigt??
Jeg prøvede at sætte "unescape" ind i koden så den ser ud som flg:

stop();
var aspVars = new LoadVars();
aspVars.load("nyheder.asp");
aspVars.onLoad = function(ok){
  if(ok){
    strTextarea.html = true;
    strTextarea.htmlText = unescape (this.Tekst);
  }else{
    trace("Failed to load ASP");
  }
Avatar billede alexander_j Nybegynder
20. november 2005 - 09:11 #3
og du er sikker på at fonten har æ.ø og å -
og du er sikker på at du har lavet feltet som et dynamisk textfield -
og du er sikker på at du ikke har embed fonten i feltet, og hvis du har, så har du husket at tilføje æ,ø og å til de embed tegn?
Avatar billede rafix Nybegynder
22. november 2005 - 12:03 #4
Undskylder sen tilbagemelding..
Jeg har gjort som du forslår uden held, men har fundet ud af at det måske er serveren som har problemer?? Jeg bixer lidt med problemet og skal nok lige ligge en besked så snart jeg har fundet løsningen (hvis jeg finder den!).
Avatar billede alexander_j Nybegynder
12. juli 2008 - 20:20 #5
Tid til at lukke?