Avatar billede mortenbock Nybegynder
17. november 2005 - 13:14 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Beregne areal

Hej Eksperter

Jeg sidder i Illustrator og tegner en grundplan over mig lejlighed. Den er fyldt med skæve vinkler, men jeg har fået tegnet den korrekt op. Nu vil jeg så gerne vide om der findes en funktion der kan udregne arealet af en shape?

Findes der evt. andre programmer der kan gøre det?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
18. november 2005 - 14:32 #1
Avatar billede mortenbock Nybegynder
22. november 2005 - 15:38 #2
Har afprøvet den, men den kan ikke udregne de lidt mere komplekse shapes.
Avatar billede viper22 Nybegynder
28. november 2005 - 16:49 #3
har du mod på noget lidt mere avanceret (men også rigtig sjovt) så download sketchup fra www.sketchup.com et 3d program til arkitektur som er meget nemt at gå til. Det er så sjovt at man bliver afhængig af det.
Avatar billede viper22 Nybegynder
28. november 2005 - 16:50 #4
ups- du kan importere din illustrator tegning (først gemmer du den som acad dwg) så skalerer du den i sketchup og så kan du få arealet under 'entity info'
Avatar billede mortenbock Nybegynder
17. december 2005 - 12:41 #5
ldanielsen> Brugte det Cadtools plugin alligevel. Tegnede så bare nogle lettere siplificerede shapes for at få arealet.

Det viste sig at min lejlighed er 52m2 og ikke 75m2 .....