Avatar billede hemsoe Nybegynder
17. november 2005 - 10:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Celle som variable

Hejsa...

Jeg sidder og skal flytte rundt på nogle celler i Excel..
Jeg har nu forsøgt en hel dag at finde en måde hvorpå at jeg kan tage en celle og have den i en variable. der skal tages alt med. Indhold, farve..
Jeg har prøvet at lave makro hvor jeg laver en copy/paste, men der bliver ikke brugt nogle variabler... jeg kunne bruge copy/paste, men så skulle jeg paste i en cell uden for selve indholdet af arket.. men det synes jeg er en dårlig løsning. Det burde være muligt at få cellen ind i variable.

MVH
Hemsoe
Avatar billede jkrons Professor
17. november 2005 - 18:07 #1
Du kan ikke gemme en celle med formatering i en variabel så vidt jeg ved. Kan du ikke  prøve at beskrive, hvad du ønsker. Så kan der måske findes en anden løsning.
17. november 2005 - 22:19 #2
En celle er af typen Range, så opret en variabel af samme type og sæt variablen lig din celle

    Dim rCell As Range
    Set rCell = Worksheet("Ark1").Range("A1")

Nu vil f.eks. Worksheet("Ark1").Range("A1").Value være det samme som rCell.Value ligesom alle andre formateringer mv.
17. november 2005 - 22:30 #3
Copy / Paste er normalt en pæn god løsning
Avatar billede jkrons Professor
18. november 2005 - 00:17 #4
flemmingdahl-> Men hvordan indsætter du så indholdet af rcell i en ny celle, så både værdi og format kommer med?

Hvis jeg prøver med ActiveSheet.Range("b2") = rcell, indsættes kun værdien, ikke formaterne.
Avatar billede bak Seniormester
18. november 2005 - 00:41 #5
Jeps, du skal indsætte de enkelte properties hver for sig (som jeg ser det), så flemming har ret i at copy/paste er ok.
Avatar billede hemsoe Nybegynder
18. november 2005 - 09:16 #6
Jeg ville have 2 celler i hver sin variable, da jeg skal flytte rund på dem.
Det som du skriver flemmingdahl er jeg også kommet frem til i går.. :-)
Men det kopier ikke cellen ind i en variable.. det er egentlig bare en ref. eller tager jeg fejl.. det kan være jeg har gjort noget forkert...
Men nu gør jeg det at jeg kopier min celle udenfor mit arbejds område og opbevare det der. med en copy/paste...
Tak forhjælpen.
18. november 2005 - 09:21 #7
Korrekt - det er en ref. og ikke en kopi