Avatar billede romme Nybegynder
16. november 2005 - 22:26 Der er 2 kommentarer

Tjekke om x cifret tal findes i streng

Nogle der har forslag til hvordan man tjekker om en streng indeholder f.eks. et 4 cifret tal?

/Romme
Avatar billede softspot Forsker
16. november 2005 - 22:40 #1
Denne kode finder (såvidt jeg kan gennemskue) ud af om der er 4 tal lige efter hinanden (hvilket betyder at det 6-cifrede tal også giver et match):

  Dim regEx, retVal
  Set regEx = New RegExp
  regEx.Pattern = "(\d{4})"
  regEx.Global = True
  retVal = regEx.Test("er der min 4-cifrede (699593) tal i denne streng [990]")
  If retVal Then
    RegExpTest = "Et eller flere 4-cifrede tal blev fundet."
  Else
    RegExpTest = "Der var ikke nogen 4-cifrede tal."
  End If
Avatar billede plx Nybegynder
16. november 2005 - 22:44 #2
regEx.Pattern = "(^|\D)\d{4}(\D|$)"

Så tillader den ikk tal med flere end 4 cifre