Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
16. november 2005 - 12:09 Der er 5 kommentarer

søg i access database

hej eksperter,

jeg har en access database, med en "bruger" tabel.

jeg har udviklet en søg funktion til at søger efter navn i min tabel. Den virker fint hvis jeg søger efter et navn med ET ORD i søge felt.

f. eks. hvis jeg søger efter "jens"  så får jeg en match, men hvis jeg søger efter "jens jensen" så får jeg 0. Selvom der findes en jens jensen i databasen.

jeg bruger SQL query:
dim strSQL as string = "SELECT * FROM bruger WHERE navn LIKE'%" & am_SearchDatabaseBox.Text & "%'"

der er 3 koloner i tabelen: ID, NAVN, EMAIL
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. november 2005 - 12:44 #1
prøv med dim strSQL as string = "SELECT * FROM bruger WHERE navn LIKE %" & am_SearchDatabaseBox.Text & "%"
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2005 - 13:05 #2
der skal '' omkring det man LIKE'r

vi har ikke en versus to mellemrum problemer ?
Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
16. november 2005 - 15:02 #3
ja, men nu virker det og jeg har ikke ændret i koden!!!
Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
16. november 2005 - 15:04 #4
Denne syntaks er nok rigtig

dim strSQL as string = "SELECT * FROM bruger WHERE navn LIKE'%" & am_SearchDatabaseBox.Text & "%'"
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 16:52 #5
Du mangler at lukke spørgsmålet.