Avatar billede visuel Nybegynder
15. november 2005 - 23:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

indsætte html i div

Hvordan kan jeg indsætte noget html kode i en div ved hjælp af javascript?

....
switch(id)
{
  case "hvem":
    // her skal jeg dynamisk indsætte noget kode i en <div id=nav">...
    break;
  case "hvad":
    // her skal jeg dynamisk indsætte noget andet kode i samme <div id=nav">...
    break;
}

Håber I forstår og kan hjælpe
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2005 - 23:40 #1
document.getElementById("nav").innerHTML="<b>Syltetøjsmadder</b>";
Avatar billede softspot Forsker
15. november 2005 - 23:42 #2
var d = document.getElementById("nav");
switch(id)
{
  case "hvem":
    // her skal jeg dynamisk indsætte noget kode i en <div id=nav">...
    d.innerHTML = "Den HTML kode der skal indsættes i dit div...";
    break;
  case "hvad":
    // her skal jeg dynamisk indsætte noget andet kode i samme <div id=nav">...
    d.innerHTML = "Den anden HTML kode der skal indsættes i dit div...";
    break;
}
Avatar billede visuel Nybegynder
15. november 2005 - 23:45 #3
damn.. Havde jeg ellers lige prøvet (dog lige stavet "nav" forkert :/)

:) Tusind tak for hjælpen.. Måske jeg bare skulle gå i seng ;)

svar?
Avatar billede softspot Forsker
15. november 2005 - 23:46 #4
Ja, hvis en andenplads giver point, så værsågod... :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. november 2005 - 01:08 #5
- vådn had du sdavød de?  :D
Avatar billede visuel Nybegynder
07. oktober 2006 - 18:04 #6
sorry, havde glemt spørgsmålet
Avatar billede softspot Forsker
07. oktober 2006 - 19:42 #7
Tak for point :)