Avatar billede al-man Nybegynder
15. november 2005 - 21:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelse, Felt eksisterer ikke i formular,

Nu må jeg give fortabt..

Har en fejlmeddelelse i forbindelse med overgang til Office 2003.

"Access kan ikke finde feltet "|" der refereres til i udtrykket"

Har fundet ud af at det er feltet "FakturaAdresse" der ikke genkendes.

Feltet eksisterer i tabellen som "[FakturaAdresse]" men genkendes ikke i formularen der kun har een tabel som postkilde.

Udsnit af kode:
[FakturaNavn] = Navn
[fakturaadresse] = Adresse
[FakturaPostnr] = post
[FakturaTLF] = tlf

Som det fremgår ændrer koden heller ikke [FakturaAdresse] til de 2 store bogstaver som det står oprettet i tabellen.

Det virker som om kode ikke kender alle felter fra tabellen..

????
Avatar billede kabbak Professor
15. november 2005 - 22:40 #1
det er vel ikke sådan at du har et mellemrum enten foran eller bagfter FakturaAdresse i tabellen
Avatar billede al-man Nybegynder
15. november 2005 - 22:48 #2
Nej.. der er ikke nogen hverken foran eller bagefter.
Kender bere ikke feltet. Har prøvet at oprette en query i postkilden uden held. Har prøvet med me![fakturaadresse]. Alt sammen uden held
Avatar billede kabbak Professor
15. november 2005 - 22:51 #3
må man se noget mere af koden.

er det en access database du har konverteret fra f.eks. access 97
Avatar billede al-man Nybegynder
15. november 2005 - 22:56 #4
databasen er åbnet i 2003. oprettet i 2000

code ser sådan ud:

Private Sub Kombinationsboks27_Change()
On Error GoTo Err_Kombinationsboks27_Change

    Navn = Me.Kombinationsboks27.Column(1)
    Adresse = Me.Kombinationsboks27.Column(2)
    post = Me.Kombinationsboks27.Column(3)
    BY = Me.Kombinationsboks27.Column(4)

    tlf = DLookup("[telefon]", "firma", "[firma_id]=" & "[Kombinationsboks27]")
    Email = DLookup("[email]", "firma", "[firma_id]=" & "[Kombinationsboks27]")
    kundenrx = [Kombinationsboks27]

    [FakturaNavn] = Navn
    [fakturaadresse] = Adresse
    [FakturaPostnr] = post
    [FakturaTLF] = tlf
    [FakturaEmail] = Email
    [FakturaBy] = BY
    [fakturakundeid] = kundenrx

    Form.Recalc
Exit_Kombinationsboks27_Change:
    Exit Sub

Err_Kombinationsboks27_Change:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Kombinationsboks27_Change
    End Sub
Avatar billede kabbak Professor
15. november 2005 - 22:59 #5
det er navnet på feltet , hvor 'fakturaadresse' skal vises i din formular der er galt med, tjek navnet i formularen.
Avatar billede al-man Nybegynder
15. november 2005 - 23:06 #6
Det står rigtigt, Jeg kan taste i feltet. og informationen huskes. Feltet har samme kontrolkilde/navn.

Jeg forestiller mig at der må være en eller anden reference der ikke står rigtigt. Eller en opdatering der gør feltet synligt i Code..???

Eventuelt er min base syg...
Avatar billede kabbak Professor
15. november 2005 - 23:09 #7
ja det er ok, men prøv at gå i designvisning, højreklik på feltet vælg egenskaber > alt, hvad står der som navn
Avatar billede al-man Nybegynder
15. november 2005 - 23:16 #8
Der står FakturaAdresse

Feltet er i øvrigt hentet via feltlisten..
Avatar billede kabbak Professor
15. november 2005 - 23:25 #9
så kan jeg ikke hjælpe, men prøv at slette feltet, træk det så igen ind fra feltlisten.

du kan teste hvad de forskellige felter hedder ved at skrive:

me.

så kommer der en rullemenu med de navne og egenskaber du kan bruge, se om du kan finde feltet der
Avatar billede al-man Nybegynder
15. november 2005 - 23:33 #10
feltet kommer frem.. men det virker bare ikke på samme måde som de andre. Det kan selvfølgelig være at systemet syntes at navnet ikke er entydigt. jeg må skrive min kode om..

Men tak for forsøget alligevel.
Avatar billede mortendj Nybegynder
16. november 2005 - 11:39 #11
Har du valgt de rigtige referencer i 2003 versionen?

www.mrd-systemdata.dk
Avatar billede fdata Forsker
16. november 2005 - 16:06 #12
Har du andet, der hedder 'fakturaadresse'? En funktion eller en global variabel? Access bliver forvirret over dobbelterklæringer.
Avatar billede fynbohans Nybegynder
20. november 2005 - 10:55 #13
En lidt eksotisk mulighed, hvis det er den danske version:
Det kan være en del af Access nu opfatter aA som Å. Prøv fx at ændre navnet til
Faktura_Adresse.
Avatar billede al-man Nybegynder
20. november 2005 - 21:54 #14
Fynbohans: Det var en mulighed.. men den genkender ikke feltet.

Mortendi: Referencer...? hvad er de rigtige.. har umiddelbart de der plejer at være.

fdata: der er ikke en funktion eller en global variabel, i øvrigt så er [fakturakundeid] også et felt den heller ikke genkender..

Jeg har løst problemet ved hjælp af "me." foran feltnavnet.. Acces retter dog stadig ikke feltnavnet til at stå med store bogstaver.. Men dette løser problemet.. Point til kabbak....??? (svar!)
Avatar billede kabbak Professor
20. november 2005 - 23:19 #15
.