Avatar billede balthazar Nybegynder
15. november 2005 - 18:05 Der er 1 løsning

Besvær med at udforme korrekt query

Jeg har to tabeller A og B.

A indeholder blandt andet en kolonne "ID", der er en varchar(35).
B har en kolonne "Message", der er en longtext (det er faktisk indholdet af en xml-fil).
Inde i B.Message kan et ID fra A.ID optræde.

Det jeg så gerne vil er at trække A.ID (plus to andre kolonner fra A (created og updated begge af typen datetime)) samt to kolonner fra B(created, updated begge også af typen datetime), der hvor A.ID forekommer i B.Message.

jeg har forsøgt mig med noget i denne stil:
select A.ID, A.creationtimestamp, A.updatedtimestamp, B.createddatetime, B.updateddatetime from A, B where B.createddatetime > '2005-11-10-08:00:00' AND B.message like concat('%', A.ID, '%');

Med det resultat at det hentes alt for mange records ud. Blandt andet mange hvor B.createddatetime < 2005-11-10-08:00:00, hvilket jeg ikke forstår

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede balthazar Nybegynder
17. november 2005 - 02:01 #1
jeg lukker da jeg selv har fundet ud af at løse problemet med en inner join