Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
15. november 2005 - 13:20 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Hvorfor kan jeg ikke lave en tabel vha. Macro

Hej!

Jeg har en knap på mit dokument, som skulle generer en tabel, men jeg får følgende fejl

Denne metode eller egenskab er ikke tilgængelig, da objektet henviser til et tegneobjekt

Private Sub WriteToDoc(Tekst As String)
    ActiveDocument.Tables.Add Range:=Selection.Range, NumRows:=2, NumColumns:=4
End Sub

er helt ny i vba
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
15. november 2005 - 14:26 #1
Jeg har fundet ud af at, det er når jeg har en knap på selve dokumentet!

Hvordna undgår jeg at den fejler der
Avatar billede rvm Nybegynder
15. november 2005 - 14:28 #2
Sæt din knap på en værtøjslinie der følger med dokumentet.
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
15. november 2005 - 14:59 #3
Vil VBA koden så ikke brokke sig alligevel ?
Avatar billede rvm Nybegynder
15. november 2005 - 15:25 #4
Ikke hvis du sletter din knap - hvor får du forøvrigt teksten fra. kan se i din kode at der skal noget tekst med "Tekst As String"

Hvis du bare vil oprette en tabel, så kan du nøjes med:

Private Sub WriteToDoc()
    ActiveDocument.Tables.Add Range:=Selection.Range, NumRows:=2, NumColumns:=4
End Sub
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
15. november 2005 - 16:26 #5
men hvis jeg flytter min knap over på en værktøjslinje, så vil det jo ikke virke på andre computere!

Det er en funktion som jeg har tænkt mig skal uddybes en del
Avatar billede rvm Nybegynder
15. november 2005 - 20:03 #6
Værktøjslinier følger den fil de er oprettet i - husk bare at det skal være en skabelon - altså en .dot fil. - og koden skal også ligge i filen.
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
15. november 2005 - 21:52 #7
Okay, det prøver jeg! takker
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2005 - 22:39 #8
rvm - du kan sagtens lave værktøjslinje og koder i et alm. dokument = doc. Man skal bare vælge, at det skal være i dokumentet.