Avatar billede pep_panic Nybegynder
14. november 2005 - 13:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Exchange og flere domæner

Hey guru'er
Vi har en exc 2003. Vi har flere domains (123.dk, 234.dk, 345.dk osv) som vi gerne vil kunne modtage mails fra. Men vi får ikke mails. Her er fejlen som kommer retur til mig (sendt fra en extern email adresse):
----
Hi. This is the qmail-send program at yahoo.com.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
Connected to xxx.xxx.xxx.xxx but connection died. (#4.4.2)
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
---

Er der et sted i Exchange jeg ikke har fået sat ordentligt op? Port 25 og 110 er åben i firewall'en og vi kan fint sende mails, blot ikke modtage.

Vores ISP er TDC og vores domain-udbyder er DanDomain.
/Pep
Avatar billede pep_panic Nybegynder
15. november 2005 - 10:44 #1
Default Recipient Policies, er sat op ok.
Dnsstuff svarer det rigtige (mx-backup, etc.)

Kan TDC ha' lukket for mail på lige netop vores forbindelse (privat-linie)?
Avatar billede mik Nybegynder
15. november 2005 - 13:58 #2
Er I sikre på at der er oprettet MX records på alle jeres domainer. Hvis det er TDC der hoster dem er det dem der skal gører det.
Avatar billede pep_panic Nybegynder
15. november 2005 - 15:25 #3
Jeps, backup-mx.post.tele.dk. er oprettet samt alm. mx mail 10.
TDC hoster ikke. Det gør DanDomain (DD).
Hos DanDomain har vi adgang til at rette i dns (a og mx) som vi har gjort - og fået bekræftet af DD er i orden - for dage siden.

Still no mail... Jo ud med ikke ind.
Avatar billede mik Nybegynder
15. november 2005 - 15:32 #4
Du lyder som om du har check på det. Har du test denne adresse.. http://www.dnsreport.com/ om der er hul hele vejen igennem...
Avatar billede pep_panic Nybegynder
15. november 2005 - 15:50 #5
Jeg får flg. tilbage fra dnsreport.com:
---
mail.xxxyyy.dk. 10 xx.xxx.xxx.xxx [DK]
backup-mx.post.tele.dk. 20 195.41.53.68 [DK]
---
Tænker på, om mail.xxxyyy.dk skal med, eller om det kun er backup-mx som skal nævnes?
Avatar billede pep_panic Nybegynder
15. november 2005 - 15:53 #6
Hvad sker det egentligt med mail som lander på TDC's ip? (backup-mx)
Hvordan sendes den videre til os?
Avatar billede mik Nybegynder
15. november 2005 - 16:03 #7
Mail der bliver sendt til TDC backup-mx lander der fordi de ikke kan komme af med dem. De ligger der i nogle dage. Jeg har engang haft vores Exchangeserver nede i 5 dage pga flytning og de var der allesammen. men intervallet hvor den prøver at sende til det IPnr. der står i MX-recorden kan godt være halve timer... Som jeg kan se det skal du hos DanDomain lave en MX record med jeres offentlige IP nr. (Typisk 80.xxx.xxx.xxx) http://noc.net.umd.edu/cgi-bin/netmgr/whoami. Og i jeres firewall/router skal port 25 så pege på jeres Exchangeserver. Har du styr på det...
Avatar billede pep_panic Nybegynder
15. november 2005 - 23:32 #8
Jepper, det er det som sker nu. Det er iøvrigt ikke nødvendigt med 25 hos TDC, den er lukket fra deres side. Men den er sat i FW anyway, just in case.

Den her side kan vise dig alt http://www.dnsstuff.com/ - så slipper du for at have forskellige links.

Jeg fatter nul. Tror efterhånden at TDC har spærret for noget. Det kan ikke ha' noget med TTL at gøre, vel?
Avatar billede mik Nybegynder
16. november 2005 - 08:20 #9
Det lyder meget som om der er gået noget galt hos TDC.... Det er set før...Få dem på banen igen...
Avatar billede mik Nybegynder
16. november 2005 - 08:21 #10
PS Tak for linket...
Avatar billede pep_panic Nybegynder
17. november 2005 - 16:48 #11
Jeg har selv fixet problemet. Det var en sikkerhedspolitik jeg selv har oprettet for nogen tid siden (havde selffølgelig glemt alt om den). Mailserveren accepterede kun connections fra to ip-adresser (SMTP under protokoller). Nu er den åben for alle ip-adr., men stadig lukket for relay.