Avatar billede rina Nybegynder
13. november 2005 - 21:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tilknytte eventhandler via. reflection

Jeg har en metode det tager et generisk object. Metoden tilknytter objectes eventhandler til event. (eller bør gøre). Det er vigtigt at det er objectes eventhandler og ikke typens eventhandler.

Kan jeg gøre det gennem reflection? Hvordan? Der skal nemlig være mange forskellige typer objecter, som ikke kan have en fælles nedarvning.
Avatar billede runesoft Nybegynder
14. november 2005 - 08:25 #1
en eller anden måde skal du jo definere hvilken eventhandler der håndterer hvilken event. Du kunne gøre det via navnet eller evt. med en attribut
Avatar billede bitsch Nybegynder
14. november 2005 - 08:51 #2
Gør som når du kalder en metode vha. reflection.
Men når det er events du skal subscribe/unsubscribe til, skal du huske prefix "add_" og "remove_"

Med andre ord så hedder metoderne du skal kalde for eventet MyEvent add_MyEvent og remove_MyEvent.
Avatar billede rina Nybegynder
14. november 2005 - 21:52 #3
Hejsa.
Jeg løste det aktuelle problem via. et interface.
Jeg har ikke prøvet bitsch forslag, men tror da på det er rigtigt for VB's vedkommende.
/rina