Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. november 2005 - 18:57 Der er 17 kommentarer

Flash knapper og Iframes

Når jeg laver en flash knap i Dreamweaver, så har jeg ikke muligheden for at vælge den iframe jeg har lavet under punktet target. Jeg har prøvet at åbne .swf filen i Flash, men kan ikke få lov til at indsætte on release koden. Hvad gør jeg?

Tiger2003
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2005 - 19:03 #1
<div onclick="FRAMENAVN.location('http://www.google.com')">
<a href="http://www.google.com"><FLASHOBJECT (uden release event)</a>
</div>

(kyler lige et anchor omkring objektet, til søgemaskinerne..)
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. november 2005 - 19:05 #2
Tak for svaret!

men hvordan indsætter jeg det i min html kode?

<td width="101"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="100" height="22">
                  <param name="BGCOLOR" value="">
                  <param name="movie" value="button3.swf">
                  <param name="quality" value="high">
                  <embed src="button3.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="100" height="22" ></embed>
                </object></td>
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2005 - 19:12 #3
Jeg mener faktisk du i design mode i Dreamweaver bare kan trykke på "flashbilledet" .. og nede i link skrive den ønskede adresse...

Men ellers burde :

<td width="101">
<a href="test.html" target="FRAMENAVN">
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="100" height="22">
                  <param name="BGCOLOR" value="">
                  <param name="movie" value="button3.swf">
                  <param name="quality" value="high">
                  <embed src="button3.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="100" height="22" ></embed>
                </object>
</a>
</td>

Være tilstrækkeligt...

Husk at ændre værdien af ancher attibutterne (href og target)
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. november 2005 - 20:03 #4
Den løsning har jeg prøvet, men den virker ikke....det virker heller ikke at tilføje oplysningen i Link feltet direkte i dreamweaver?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2005 - 20:08 #5
okay.. så skal du nok bruge den "grimme" måde..

Prøv at erstatte den øverste linie med :

<td width="101" onclick="window.location = 'http://www.google.com';" onmouseover="this.style.cursor='pointer'">
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. november 2005 - 20:11 #6
Hvor skal jeg angive target i den kode stump?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2005 - 20:16 #7
how.. du ændrer window med FRAMENAME .. altså FRAMENAVN.location
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. november 2005 - 20:20 #8
<td width="101" onclick="hovedramme.location = 'pages/profil.htm';" onmouseover="this.style.cursor='pointer'"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="100" height="22">
                  <param name="BGCOLOR" value="">
                  <param name="movie" value="button3.swf">
                  <param name="quality" value="high">
                  <embed src="button3.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="100" height="22" ></embed>
                </object></td>

Jeg har indsat koden som vist ovenfor, men det virker stadig ikke?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2005 - 20:26 #9
test lige om det virker ved at slette objektet og skrive noget tekst..

<td width="101" onclick="hovedramme.location = 'pages/profil.htm';" onmouseover="this.style.cursor='pointer'">HOLD FAST, DER TESTES</td>
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. november 2005 - 20:30 #10
Ja, det virker hvis jeg skriver noget....men hvad gør jeg med knappen?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2005 - 20:34 #11
okay, så er det fordi man ikke gennem html kan ligge en event på det object... surt :)

MEn så må vi tilbage til flashen, er ked af at have brugt din tid, men det var lige et hurtigt bud..

Smid lige din onrelease event på knappen
.. så jeg kan se den
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2005 - 20:38 #12
det skal vel være noget lignende :

getURL("pages/profil", hovedramme);
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. november 2005 - 20:39 #13
on(release){
getURL("dinside.html","FRAMENAVN");
}

men jeg har som sagt ikke kunnet tilføje actionkoden da det er en swf fil som dreamweaver automatisk genererer.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2005 - 20:44 #14
du skal ikke skrive FRAMENAVN med anførselstegn...

http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_12791
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2005 - 20:45 #15
hvis en FRAME hedder NAME="lower"

OK      Not OK  Not OK  Not OK
lower  "lower"  _lower  loWeR
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. november 2005 - 21:25 #16
Okay, men har ikke mulighed for at tilføje koden i det hele taget da dette ikke kan lade sig gøre igennem en swf fil.
Avatar billede jokkejensen Novice
14. november 2005 - 19:27 #17
Jeg er ikke lige med på hvad du mener..

Men kan du ikke hente en trial af macromedia flash og lave dine egne knapper så ?

Jeg formoder ikke det er noget du tjener det vilde på, og det er efter min overbevisning lovligt at bruge det til sådanne formål..

Et andet, rigtigt let alternativ er Swish Max ... der kan enhver lave nogle ret fede effekter, og du styrer selv actionscript, og dermed hvilken "frame" dine links skal åbnes i.