Avatar billede axiom Nybegynder
11. november 2005 - 15:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tilføje til formel

Hej

jeg vil gerne tilføje noget til nogle formeler jeg har i et regneark.

ideen var at markere de celler hvor formlerne, der skal rettes, er i. lave en inputbox med det der skal tilføjes, og koble de to ting sammen.

Desværre kommer der en fejl, som jeg ikke kan gennemskue, er der nogle der kan hjælpe.

-->kode
Sub ReadRangeFormula()
Dim vRNG(), x As Long, y As Long
Dim rg As Range
Set rg = Selection
ReDim vRNG(rg.Rows.Count, rg.Columns.Count)

tilføj = InputBox("Indtast det der skal føjes til formlen fx." & """" & "*1,05" & """"
For x = 1 To rg.Rows.Count
    For y = 1 To rg.Columns.Count
        If rg(x, y).Formula <> "" Then
'            MsgBox rg(x, y).Value
            ny_formel = rg(x, y).Formula & tilføj
            MsgBox ny_formel
            rg(x, y).Formula = ny_formel
        End If
    Next
End Sub
<-- kode

Mvh Axiom
Avatar billede brynil Nybegynder
11. november 2005 - 15:50 #1
Hvis du bruger den ovenfor viste, mangler der en parantes afslutning:

tilføj = InputBox("Indtast det der skal føjes til formlen fx." & """" & "*1,05" & """")
Avatar billede stewen Praktikant
11. november 2005 - 20:44 #2
Ud over ")" som brynil nævner, så er dit problem det klassiske "," og "." separator problem... hvis du f.eks. indtaster 1.05 istedet for 1,05 så virker det!
Avatar billede axiom Nybegynder
15. november 2005 - 11:49 #3
Hej stewen

Det var bare en klassisk ounktum komme fejl, kast et svar så modtager du pointene.

Mvh Axiom
Avatar billede stewen Praktikant
15. november 2005 - 11:50 #4
OK
Avatar billede axiom Nybegynder
15. november 2005 - 12:36 #5
Det dur