Avatar billede balk Nybegynder
11. november 2005 - 14:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kaste brugere af i Access

Hej eksperter

Er der mulighed for at kaste brugere af eller give en besked om at lukke DB'en?

Jeg er ved at udvikle en DB som allerede er taget i brug. Designet er færdigt, men jeg opretter stadig en del rapporter og redigerer i formularer. Mit problem er at når andre brugere bruger DB'en, kan jeg ikke få den udelte adgang jeg har brug for for at oprette og redigere visse steder. Kan man skrive til de brugere der benytter DB'en via selve Access eller direkte lukke deres session? Så slipper jeg for et gå ud og spørge om hvem der er på og få dem til at lukke.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2005 - 14:29 #1
Hvis du har en Backend og en Frontend så kan du bare overskrive frontend!~)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2005 - 14:31 #2
Hvis du vil lukke dem ned, så er en mulighed at have et link stående åbent til en tabel. Hvis værdien så ændres i tabellen så skal den lukke ned og kan ikke åbnes igen før værdien er ændret tilbage!~)
Avatar billede -anders- Juniormester
11. november 2005 - 14:33 #3
Her et link til en ganske gratis funktion som lister alle brugere på en aktuel access database,den kan dog ikke lukke sessioner, men den fortæller hvem der er på

PS. jeg benytter ikke slev funktionen
Avatar billede -anders- Juniormester
11. november 2005 - 14:33 #4
Avatar billede balk Nybegynder
11. november 2005 - 14:41 #5
Jeg var ikke klar over at man kan arbejde med backend og frontend i Access, evt hvor kan jeg finde noget om det? =o)

aandersen>> din løsning virker noget møjsommelig, jeg får i øvrigt nok kun maskinnavnet og eftersom vi har over 150 maskiner med fleksible arbejdspladser er det ikke til at sige hvor maskinen står og hvem der er på den =o( men tak for svar
Avatar billede -anders- Juniormester
11. november 2005 - 14:44 #6
Selv tak, som spg er inde på er en frontend backend løsning måske det rigtige hvis der er tale om mange brugere på et netværk, jeg har skrevet en artikel om emnet,den kan læses her: http://www.eksperten.dk/artikler/759
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2005 - 14:54 #7
Lav en ny database, importer alle tabeller fra DinDatabase. Så gå ind i DinDatabase slet alle tabeller og så link til tabellerne fra NyDatabase, så har du en FrontEnd til brugerflade og en BackEnd til data, som er linket sammen.

Du kan godt gøre dette uden at smide folk af, du tager bare et kopi (husk lige et backup) laver den til FE og BE. FE hedder det samme som databasen altid har heddet, så det overskiver du bare den gamle database!~)
Avatar billede balk Nybegynder
11. november 2005 - 15:05 #8
Jeg kan godt se at det lyder som en god løsning, og aandersen din artikel er meget spændende! Og det er noget jeg vil arbejde videre med, da DB'en skal udvides hvilket kræver at jeg har udelt adgang eller at man har en backend at arbejde i.

Jeg giver gerne points til begge, aandersen for ideen og spg for en hurtig guide til hvordan jeg laver FE og BE af min nuværende DB. =o) Tak til jer begge. Send venligst svar for points.
Avatar billede -anders- Juniormester
11. november 2005 - 15:09 #9
Du har allerede betalt 5 points for at læse min artikel, dette er rigeligt, så jeg behøver ikke flere point i denne omgang, forsat god arbejdslyst med projektet :o)
Avatar billede balk Nybegynder
11. november 2005 - 15:49 #10
aandersen du skrive i din artikel at man kan skrive til dig for at få en demo, jeg får en leveringsfejl. Er der en anden mail jeg kan skrive til?
Avatar billede balk Nybegynder
11. november 2005 - 15:54 #11
Fejl 40, jeg kunne starte med at skrive den rigtige mailadr. =o) wups
Avatar billede -anders- Juniormester
11. november 2005 - 16:00 #12
Hej balk, ja ikke noget problem, jeg sender den i aften når jeg kommer kommer hjem fra arbejde
Avatar billede balk Nybegynder
11. november 2005 - 16:22 #13
Alletiders, vil se frem til en hyggelig weekend med access. Mange tak.
Avatar billede -anders- Juniormester
11. november 2005 - 22:23 #14
Demobase sendt til balk
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2006 - 12:44 #15
Balk>jeg er ved at rydde op i min konto og kan se at spørgsmålet her ikke er blevet afsluttet!~)