Avatar billede hrc Mester
11. november 2005 - 13:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opslag og position() på samme tid

I forbindelse med at konvertere en docbook-tabel til xhtm skal jeg hente nogle oplysninger fra et andet context end hvor jeg står.

Jeg har brug for at lave et opslag i en række <colspec> elementer efter en colname-attribut. Når den er fundet skal jeg have positionen. Hvis colnum findes skal den overstyre positionen.

Tabellen ser sådan ud:

<table>
  <title/>
  <colspec colname="c1" />
  <colspec colname="c2" />
  <colspec colname="c3" />
  <colspec colnum="5" colname="c5" />
  <spanspec spanname="hspan" namest="c2" nameend="c3" />

  <tgroup>
    <tbody>
      <row>
        <entry spanname="hspan">Hello world</entry>
      </row>
    </tbody>
  </tgroup>
</table>

Opgaven er følgende:
1. Har den en spanname attribut? Jep, det har den
2. Lav opslag i spanspec og find start- og slut-kolonnenavne.
3. Find position på colspec'erne hvor navnene passer, her hhv. 'c2' og 'c3'.
4. Find differencen: span = slutposition - startposition + 1
5. Lav en <td colspan="$span">

Jeg har problemer med syntaksen og dette er nærmest pseudo-kode:

<xsl:variable name="colstart" select="../../../colspec[name='@{$colstartname}']position()"/>
Avatar billede hrc Mester
11. november 2005 - 13:22 #1
I øvrigt:

Jeg står i entry-templaten og har låst schemaet fast på, at colspec'erne kommer efter den optionelle title.
Avatar billede hrc Mester
02. januar 2006 - 15:16 #2
Lukker igen