Avatar billede petermogensen Nybegynder
11. november 2005 - 11:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linkpopularitet - Gode praktiske ideer?

Hej alle sammen.

Der er meget snak om, at det er meget vigtigt med linkpopularitet, for at få en god placering på søgemaskinerne.
Men er der nogle, som har nogle praktiske forslag til, hvordan hurigt får mange links til ens side?
Virker nogle af de mange linksexchange sider, eller er der en bedre måde?

Glæder mig til at høre om jeres erfaring.
-Peter
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
11. november 2005 - 16:57 #1
Hej Peter,

Linkexchangeprogrammer dutter ikke. De skaber måske lidt traffik, men virker ikke som organisk søgemaskineoptimering - bedre resultater ved en søgning.

Du skal kort og godt lave noget indhold, som andre webmastere af sig selv får lyst til at linke til.

Du kan også emaile til andre webmastere og tigge om et link. Husk det er altid bedst, at ikke at give et link retur, idet den popularitet du får fra den anden side blot suser ud igen via det link du sender ud.

Du kan betale dig fra det via forskellige services. Søg på "text links" eller lignende. Det er relativt dyrt, men virker. Du skal dog ikke forcere, idet en side, der pludselig dukker op med titusindvis af links uden relevans til sidens indhold vil få alarmklokkerne til at ringe hos Googles botter.

Byg din linkpopularitet op dynamisk med få, men meget relevante indkomne links ad gangen, så skal du se.

Content is king!

Held og lykke.

/ Claus
Avatar billede petermogensen Nybegynder
12. november 2005 - 08:57 #2
Hej Claus.

Tak for dit svar.
Jeg har lært meget af dit svar, og du skal nok få points.
Men jeg vil gerne lige høre lidt nærmere om det, med at betale sig til links (text links). For jeg er lidt i tvivl om det er noget som du vil anbefale? Hvis jeg benytter at købe links, hvad skal så gøre for ikke at forcere? Har du erfariger med at købe links, altså er der nogle steder på nettet du vil anbefale, altså hvor man får kvalitets links(hvis man kan kalde dem det)?

Håber at du vil svare på mine spørgsmål.
Jeg ved godt, at jeg spørger meget, men jeg vil rigtig gerne gøre dette rigtig, for jeg synes det er meget interessant.

På forhånd tak.
-Peter
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
12. november 2005 - 11:22 #3
Jeg har selv benyttet http://www.text-link-ads.com/

Det jeg bl.a. har kigget på er DMOZ registreringen med hensyn til at relevans. Altså om det linkende site er optaget i en tilsvarende kategori som mit eget site(s) blot på et andet sprog. Som så meget andet inden for SEO er denne fremgangsmåde rent gætværk, men jeg har ikke haft problemer.
Avatar billede petermogensen Nybegynder
13. november 2005 - 17:04 #4
Tak for dit svar.
Jeg har lært meget :-) Du har fået points.
Må jeg spørge om hvilken hjemmeside du har optimeret?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. november 2005 - 23:37 #5
Hej Peter
http://eksperten.dk/artikler/837 finder du forklaring på hvordan du chekker linkpopularitet på de enkelte søgeord ved hjælp af google-værktøjet allinurl ligesom du kan se hvilke andre ting man skal være obs på ved hver enkelt søgeord