Avatar billede acmed Nybegynder
11. november 2005 - 02:20 Der er 9 kommentarer

DIBS authkey

Jeg er fortsat ved at opsætte butik med DIBS betalingssystem.
Jeg er nu stød på det problem, at jeg ikke kan generere en korrekt authkey.
Jvf. når man logger ind på DIBS administration skal authkey genereres sådan her:
MD5(k2 + MD5(k1 + "transact=10117&amount=9995&currency=208"))
hvor k1 og k2 er 2 nøgler man har fået givet af DIBS.

Mit problem er at det kontroleksempel de sætter op - dér får jeg ikke den samme nøgle udregnet.
Jeg kan jo af gode grunde ikke skrive nøglerne k1 og k2 her, men jeg kan da vise hvilken måde jeg beregner authkey på:

$k1 = nøgle1;
$k2 = nøgle2;

$transact = '10117';
$amount = '9995';
$currency = '208';

$md5key = md5($k2.md5($k1.'transact='.$transact.'&amount='.$amount.'&currency='.$currency));
print $md5key;

Dette giver som sagt ikke det korrekte (ifølge DIBS) resultat. Kan der være forskel på hvilken version af MD5 der bruges???
Avatar billede acmed Nybegynder
11. november 2005 - 02:34 #1
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. november 2005 - 06:10 #2
Har du et link til et eksempel som virker?
For jeg tror muligvis ikke transact, amount og currency skal igennem md5().
Avatar billede whatever Nybegynder
11. november 2005 - 09:56 #3
Avatar billede acmed Nybegynder
11. november 2005 - 20:38 #4
Jvf. det sidste link, så bruger de denne her:
$vars = "transact=".$AuthInfo['transact']."&amount=".$Amount."&currency=".$Currency;
$Control = md5($MD5['K2'].md5($MD5['K1'].$vars));

Det ser da ud til at transact, amount, currency skal igennem MD5 også?
Avatar billede acmed Nybegynder
12. november 2005 - 19:31 #5
Har prøvet at sætte den samme kode ind som i linket ovenfor:
$MD5['K1'] = "nøgle1";
$MD5['K2'] = "nøgle2";

$AuthInfo['transact'] = "10117";
$Amount = "9995";
$Currency = "208";

$vars = "transact=".$AuthInfo['transact']."&amount=".$Amount."&currency=".$Currency;
$Control = md5($MD5['K2'].md5($MD5['K1'].$vars));
print $Control;

Det giver stadig ikke det samme resultat som jeg får oplyst i admin panelet på DIBS. Aaarghh...
Avatar billede acmed Nybegynder
17. november 2005 - 13:12 #6
Bump
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 18:03 #7
Har du evt prøvet at tage direkte kontakt til dibs.dk?
Avatar billede acmed Nybegynder
17. november 2005 - 23:15 #8
Ja, fik et vævende svar om at det måske var noget med lovercase:

"Jeg har været ude for at PHP skrive alle bogstaver med store bogstaver og de
skal jo være små, så det er nok der fejlen ligger."

"Alle resultater er/skal være lower case."
Avatar billede acmed Nybegynder
17. november 2005 - 23:16 #9
Ikke noget jeg kunne bruge - jeg har prøvet at ændre på case´n mv. uden held