Avatar billede moba Nybegynder
10. november 2005 - 13:31 Der er 4 kommentarer

Summering af celler på tværs af mange ark

Jeg har 100 ens sheets, som jeg uden problemer kan summere enkeltceller over, via 3-D referencer:

Ex.
=SUM('Ark1:Ark100'!B2)
-Giver summen af B2-cellerne i alle 100 ark.

Nu vil jeg gerne istedet summere produktet af cellerne B2 og C2 på tværs af 100 ark.

Altså på seudokode:
!Ark1(B2*C2)+!Ark2(B2*C2)+....!Ark100(B2*C2)

Jeg kan ikke få det til at virke med hverken SUM eller PRODUCT eller kombinationer.

Forslag?

(Alternativet er at indsætte en celle med produktet i alle 100 ark og så summere over disse som angivet øverst, men det er jo ikke kønt!)
Avatar billede beanbag Nybegynder
10. november 2005 - 14:06 #1
3-D referencer fungerer ikke med alle formler. Se i hjælpen hvilke, men SUMPRODUCT eller array formler går altså ikke.

Jeg fandt engang følgende på nettet:
=SUMPRODUCT(N(INDIRECT("Sheet"&{2;3}&"!B1"));N(INDIRECT("Sheet"&{2;3}&"!a1")))

Men den fungerer jo kun hvis dine ark er fortløbende nummereret.
Avatar billede moba Nybegynder
10. november 2005 - 14:10 #2
SUMPRODUCT går ikke til 3-D referencer, korrekt.
Men både SUM og PRODUCT gør,så jeg håbede en kombo af disse kunne gøre det.
Avatar billede beanbag Nybegynder
10. november 2005 - 14:37 #3
Jaeee, men så skal du have din product til at fungere med et array - og det går heller ikke til 3-D ref. :o)
Avatar billede kmjk Nybegynder
23. august 2006 - 10:37 #4
Dette virker
=SUM(Ark1:Ark2!A2:A3)
=SUM(Ark1:Ark2!A2:B2)