Avatar billede limbloogie Nybegynder
10. november 2005 - 12:38 Der er 2 kommentarer

Variable spørgsmål

Hej..

Jeg vil gerne have en variable som er angivet inde i en variable, til at tage imod en anden variable. Lidt svært at forklare men noget ligende det her:

_root.variable = _root.info;
_root.variable = file_fr.name;

her bliver _root.variable bare overskrevet med file_fr.name værdien, det skal den ikke. hvordan gør jeg hvis det er værdien inde i _root.variable, _root.info som skal modtage en variable.

ellers har jeg prøvet med:
"_root.textfields."add _root.info = file_fr.name;

men virker ikke...
Avatar billede palmskov Nybegynder
11. november 2005 - 02:13 #1
forstår slet ikke hvad det er du vil?
Avatar billede limbloogie Nybegynder
11. november 2005 - 11:22 #2
jeg har en knap der siger at variablen _root.variable skal henvise til en textbox med info om hvilken textbox af 20 der er aktivt.
f.eks _root.variable = textbox01;
jeg vil så ha at textbox01 får variablen fra file_fr.name som f.eks. kan være 01.jpg.
men ved at sige sådan her: _root.variable = file_fr.name; bliver det _root.variable som får 01.jpg og ikke textbox01..
det er svært at forklare her, måske der er en anden måde at gøre det på?
man kunne self gøre det med if og else, at hvis _root.variable == "textbox01" skal den have 01.jpg, men kunne være lettere på den anden måde hvis man pludselig skal lave flere textbox'e...