Avatar billede pelskee Nybegynder
10. november 2005 - 06:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan onChange oprette Session variabel

Kan man oprette/opdatere en Session værdi når en bruger har indtastet værdi i et tekstfelt.

ala:
<textarea name="kommentar" rows="4" class="fieldContactMultiline" id="kommentar" onChange="Session("Kommentar")=this.value;"></textarea>
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2005 - 06:09 #1
Nej, onChange er en browser event, som giver dig mulighed for at afvikle javascript og en ASP session er en server konstruktion. Det er kun muligt at påvirke server siden ved at sende en request til denne.

Så du skal lave et round-trip hvis du skal have værdien i en session.
Avatar billede pelskee Nybegynder
10. november 2005 - 06:11 #2
hvad er et round-trip :)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2005 - 06:30 #3
At du sender et request til server - f.eks. form.submit()
Avatar billede pelskee Nybegynder
10. november 2005 - 06:40 #4
hvordan vil jeg skulle bruge det i forbindelse med ovenstående ?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2005 - 06:44 #5
du kunne jo i din onchange have

this.form.submit() men afhænger jo af hvordan du har skruet din ting sammen.
Avatar billede pelskee Nybegynder
10. november 2005 - 06:50 #6
dette er alt hvad den indeholder. men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg med en submit kan smide værdien til i Session variable ?

                                    <form name="form1" method="post" action="" style="padding:0px;margin:0px;">
                                      <textarea name="kommentar" rows="4" class="fieldContactMultiline" id="kommentar" onChange="Session("Kommentar")=this.value;"></textarea>
                                    </form>
Avatar billede and_ Nybegynder
10. november 2005 - 09:33 #7
<form name="form1" target="denSkjulte" method="post" action="" style="padding:0px;margin:0px;">
                                      <textarea name="kommentar" rows="4" class="fieldContactMultiline" id="kommentar" onChange="document.form1.submit();"></textarea>
<iframe style="display: none;" name="denSkjulte" id="denSkjulte"></iframe>
                                    </form>

I iframen laver du en aspfil:

<%
Session("Kommentar") = request.form("kommentar")
%>

Iframen er skjult og bliver ikke set, når du har ændret data i textarea, submitter den formen til den skjulte iframe, som smider teksten op i en session...

kan selvf. raffineres mere :p
Avatar billede and_ Nybegynder
10. november 2005 - 09:34 #8
flot and, mangler selvfølgelig en action på formen