Avatar billede magnuskoch Nybegynder
10. november 2005 - 00:00 Der er 15 kommentarer

lille film vha. html

Hey, jeg er igang med at lave en hjemmeside og villel ige høre om følgende effekt er en mulighed vha. html:

Meningen er at der skal være en sammenfoldet seddel, og når man trykker på en bestemt knap skal sedlen folde sig ud. dvs. det oprindelige billede af den foldede seddel skal via 5-6 mellem billeder bliver til en ikke foldet seddel. Kan det laves i html..?
Det må vel være noget med at browseren skal loade alle billederne fra starten så det ser flydende ud..

Forslag til anden måde en html kode ka også bruges så længe det ikke er at lave en flash film.
Tak tak for hjælpen
Avatar billede frederikschack Nybegynder
10. november 2005 - 00:09 #1
Du kan bruge redirect funktionen så du redirecter fra en side til en anden

F.eks. på den første side står der mellem head tagsne
<head>
<META
http-equiv="refresh" content="1;URL=http://www.din-side.dk/blahblah/side2.htm">
</head>

og på den næste side

<head>
<META
http-equiv="refresh" content="1;URL=http://www.din-side.dk/blahblah/side3.htm">
</head>
Avatar billede frederikschack Nybegynder
10. november 2005 - 00:09 #2
Men den er nok lidt langsom og kræver at du har et billede i af d 5-6 stadier.
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. november 2005 - 00:11 #3
Hvad med at lave en animeret GIF, istedet for at lave animationer v.hj.a. HTML?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
10. november 2005 - 00:14 #4
Det er naturligvis det bedste, hvis man kan finde ud af det. Spørgsmålet var bare via html ;o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. november 2005 - 00:17 #5
Korrekt, men det er jo kropumuligt, og det bliver noget makværk. Hvis der er run på serveren, kan siden hænge, og så virker animationen ikke.
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. november 2005 - 00:18 #6
... Men du har ret i dit forslag, det er nok måden at gøre det på, hvis det skal gøres v.hj.a. HTML. Det bliver bare ikke godt :/
Avatar billede frederikschack Nybegynder
10. november 2005 - 00:19 #7
Nej, det er så rigtigt :o) Med mindre modtagerne lige sidder med en 10+ mbit forbindelse og vinden i ryggen ;o)
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
10. november 2005 - 09:04 #8
ok, troede der måske var en måde hvor man kunne få brugerens browser til at downloade alle billederne før hjemmesiden blev vist. På den måde ville det jo ikke kræve nogen super forbindelse
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. november 2005 - 09:19 #9
Alt kan jo lade sig gøre. Meget af det, der kan lade sig gøre, bør man ikke gøre, fordi det bliver noget juks. Og i dette tilfælde bliver dette noget juks :)

Skal du have en eller anden for for animation på din side, bør du lave det som en animeret GIF.
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. november 2005 - 09:21 #10
Den foldede seddel, der skal folde sig ud, er det meningen, at man skal kunne skrive noget i den? Eller skal der stå noget bestemt i den? Hvis du fortæller lidt om formålet, kan jeg måske bedre hjælpe.
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2005 - 13:27 #11
<ole>

Under alle omstændigheder kan det ikke gøres i HTML. HTML er blot et markup sprog - uden nogen form for funktionalitet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. november 2005 - 13:42 #12
Ok, jeg mente også metatags, ikke HTML :)

frederikschack

<META http-equiv="refresh" content="1;URL=http://www.din-side.dk/blahblah/side2.htm">

Selvom det i teorien måske kunne lade sig gøre, ville alle de sider bare stå og køre i ring. Nok ikke det mest hensigtsmæssige. Og uanset hvad, så er det noget ... klamp :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
14. februar 2006 - 23:14 #13
På tide at lukke?
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
06. marts 2006 - 19:24 #14
nogen, der mener de fortjener et svar...?
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. marts 2006 - 06:39 #15
Giv dem til Ole, eller tag dem selv :o)