Avatar billede stat2000 Nybegynder
21. april 2001 - 13:58 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Antal dataer i tabelen ?

Hvordan kan man via ASP finde ud af hvor mange dataposter der er i en tabel ? F.eks. hvis der var 102 vil den fortælle mig at der var 102 ?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
21. april 2001 - 14:00 #1
<html><head>
<title>COUNT - Tæl posterne i en tabel</title>
</head><body>

<%
\' DSNLess forbindelse til databasen
strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\"&Server.MapPath(\"/aspdigital/db/demo.mdb\")

Set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
myConn.Open strDSN

\' Tæller antal poster i tabellen Links
strSQL = \"SELECT COUNT(LinkID) AS Antal FROM Links\"
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
Response.Write \"<p>Der er \" & rs(\"Antal\") & \" poster i tabellen Links</p>\"

\' Tæller antal poster i tabellen Links hvor LinkID > 30
strSQL = \"SELECT COUNT(LinkID) AS Antal FROM Links WHERE LinkID > 30\"
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
Response.Write \"<p>Der er \" & rs(\"Antal\") & \" poster i tabellen Links hvor ID er større end 30</p>\"

\' Tæller antal poster i tabellen Links hvor LinkID er mellem 20 og 45
strSQL = \"SELECT COUNT(LinkID) AS Antal FROM Links WHERE LinkID BETWEEN 20 AND 45\"
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
Response.Write \"<p>Der er \" & rs(\"Antal\") & \" poster i tabellen Links hvor ID er mellem 20 og 45</p>\"

\' Rydder op efter os
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>

</body></html>

Taget fra: http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/count.asp
Avatar billede senj Nybegynder
21. april 2001 - 14:01 #2
SELECT COUNT(ID) AS TOTAL FROM tabel;
Avatar billede senj Nybegynder
21. april 2001 - 14:01 #3
- kort og godt!
/senj