Avatar billede draeber Nybegynder
09. november 2005 - 16:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Blue Screen

Hej alle

Jeg sidder med en laptop, som spontant kommer med en blå skærm ind i mellem. Det kan være forskellige programmer jeg starter hvorefter der går et øjeblik, før den kommer:
Det kan f.eks. være et installationsprogram, eller Windows Update via hjemmeside.

DRIVER_IRGL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Teknisk oplysninger:
STOP: 0x000000D1 (0xFFF700B2, 0x00000002, 0x00000001, 0xFA77635B)
  ALCXWDM.SYS - Address FA77635B base at FA51000, DateStamp 403e23dd

Umiddelbart er der sandsynlighed for, at det kom efter en SP2-inst.
Det er en helt ren geninstallation af Windows XP på en Medion bærbar: MD 41700
Avatar billede lars_frank Nybegynder
09. november 2005 - 17:49 #1
Har du prøvet at geninstallere, imens du gentagne gange kaster en meget tung genstand ned imod den samtidig med at du skriger... "JEG ER EN NÆRIG JØDE"?

Gå med aviser et par dage mere om ugen, og køb en fungerende com!! Evt et casio ur.
Avatar billede lemk5 Nybegynder
09. november 2005 - 17:51 #2
Jeg er på det skarpeste modstander af diverse tilsvinelser af personer herinde. Det er direkte forkasteligt.

Skam dig lars frank du ødelægger eksperten for de andre
Avatar billede lars_frank Nybegynder
09. november 2005 - 17:55 #3
Jeg tilsviner bestemt ingen her på www.eksperten.dk, WWW om jeg må be'! Jeg pointerer bare det faktum at manden må være jøde. Den type mennesker som paradoxalt nok handler i den stolte tyske ALDI. Iøvrigt et godt eksempel på at tyskerne nu scorer kassen på det folkeslag de forsøgte at udrydde...

Det med den tunge genstand viste sig dog ikke at virke i mit test lab. Prøv istedet at lodde et andet grafik kort i. Det er helt sikkert der problemet ligger.
Avatar billede lemk5 Nybegynder
09. november 2005 - 17:59 #4
Jeg er på ingen måde enig med dig.

Men ikke destro mindre er din løsning korrekt. Du skal gå efter mærket listgfx som koster IKKE EN SKID I ALDI TAG DIG SAMMEN OG KØB EN ORDENTLIG COMPUTER KLAPHAT!
Avatar billede draeber Nybegynder
09. november 2005 - 18:57 #5
-> lars frank det er folk som dig der gør, at folk ikke bruger eksperten! Hvad havde du forventet med dit "svar"????
-> lemk5 du er ikke bedre!

Hvis der i øvrigt er nogen der har SERIØSE indslag til mit spørgsmål er jeg lydhør!
Jeg gider ikke høre på folk som jer, der kommer med dårlige jokes, religionsdiskriminationer m.v., så snart de ikke kan finde et svar på et stillet spørgsmål. Nu kunne jeg jo sige en masse ting igen, men lader det ligge hermed.

Hvor stod der i øvrigt, at det var min laptop?
Så vidt jeg ved er der også enkelte andre forretninger i DK der sælger Medion! Har set et par stykker, men dog ikke mange!

Herfra kun seriøse bud... På forhånd TAK!
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
09. november 2005 - 19:19 #6
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. december 2005 - 10:49 #7
ALCXWDM.SYS tilhører avance logic soundcard driver.

Find disken frem med driveren. Fjern avance logic soundcard i enhedshåndteringen. Ind i kontrolpanelet, og tilføj ny hardware. Den vil finde avance logic soundcard og når den spørger fortæller du den du har en driver, og stikker den CD'en. Genstart maskinen.
Avatar billede draeber Nybegynder
29. december 2005 - 11:03 #8
beklager jeg ikke har fået afsluttet spørgsmålet noget før....

Det er tilsyneladende SP2 der ikke kan arbejde sammen med lydkortet.
Brugeren har selv afinstalleret SP2, hvorefter det hele virker igen