Avatar billede linebille Nybegynder
09. november 2005 - 11:09 Der er 3 kommentarer

DII webservice klient

jeg laver en webservice klient til en document/literal webservice.

..men hvad skal jeg give call.invoke med som parameter?,  et xmldokument med hvad der skal være i soapbody'en, eller skal jeg opbygge hele soapenvelopen selv og sende afsted?

øøh, er det forståeligt? :-)
Avatar billede linebille Nybegynder
09. november 2005 - 11:25 #1
altså jeg gør sådan:

String serviceEndpoint = "http://localhost:8080/myapp/SimpleService";
javax.xml.rpc.ServiceFactory factory = ServiceFactory.newInstance();
javax.xml.rpc.Service service = factory.createService(new QName(qnameService));
QName port = new QName(qnamePort);
QName operation = new QName BODY_NAMESPACE_VALUE, operationName);
Call call = service.createCall(port,operation);
call.setTargetEndpointAddress(serviceEndpoint);
call.setProperty(Call.SOAPACTION_USE_PROPERTY, new Boolean(false));//TRUE??
call.setProperty(Call.SOAPACTION_URI_PROPERTY, "");
call.setProperty(ENCODING_STYLE_PROPERTY, "");
call.setProperty(Call.OPERATION_STYLE_PROPERTY, "document");
QName REQUEST_QNAME = new QName(TYPE_NAMESPACE_VALUE, messagePartElement);
call.addParameter("", REQUEST_QNAME,ParameterMode.IN);
QName RESPONSE_QNAME = new QName(TYPE_NAMESPACE_VALUE, messagePartElement);
call.setReturnType(RESPONSE_QNAME, Document.class);

Object[] param = {report};
result = (Document) call.invoke(param);

result og resport er af typen org.w3c.dom.Document.
Avatar billede linebille Nybegynder
09. november 2005 - 11:53 #2
resport = report

Det er vel en SOAPEnvelope jeg skal bruge som parameter.

hvis jeg gør det sådan:

call.setReturnType(RESPONSE_QNAME);

MessageFactory m = MessageFactory.newInstance();
SOAPMessage env = m.createMessage();
SOAPMessage responsEnv = m.createMessage();
Object[] param = {env};
System.out.println("invoking...");
responsEnv =  (SOAPMessage) call.invoke(param);

får jeg:

2005-11-09 11:47:10 org.apache.axis.attachments.AttachmentsImpl getAttachmentCount
WARNING: Exception:
AxisFault
faultCode: {http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/}Server.userException
faultSubcode:
faultString: java.io.IOException: No serializer found for class org.apache.axis.Message in registry org.apache.axis.encoding.TypeMappingDelegate@148662
faultActor:
faultNode:
faultDetail:
    {http://xml.apache.org/axis/}stackTrace:java.io.IOException: No serializer found for class org.apache.axis.Message in registry org.apache.axis.encoding.TypeMappingDelegate@148662
    at org.apache.axis.encoding.SerializationContext.serializeActual(SerializationContext.java:1429)
    at org.apache.axis.encoding.SerializationContext.serialize(SerializationContext.java:914)
    at org.apache.axis.message.RPCParam.serialize(RPCParam.java:200)
    at org.apache.axis.message.RPCElement.outputImpl(RPCElement.java:433)
    at org.apache.axis.message.MessageElement.output(MessageElement.java:1208)
    at org.apache.axis.message.SOAPBody.outputImpl(SOAPBody.java:139)
    at org.apache.axis.message.SOAPEnvelope.outputImpl(SOAPEnvelope.java:477)
    at org.apache.axis.message.MessageElement.output(MessageElement.java:1208)
    at org.apache.axis.SOAPPart.writeTo(SOAPPart.java:315)
    at org.apache.axis.SOAPPart.writeTo(SOAPPart.java:269)
    at org.apache.axis.SOAPPart.saveChanges(SOAPPart.java:530)
    at org.apache.axis.attachments.AttachmentsImpl.getAttachmentCount(AttachmentsImpl.java:519)
    at org.apache.axis.Message.getContentType(Message.java:475)
    at org.apache.axis.transport.http.HTTPSender.writeToSocket(HTTPSender.java:343)
    at org.apache.axis.transport.http.HTTPSender.invoke(HTTPSender.java:138)
    at org.apache.axis.strategies.InvocationStrategy.visit(InvocationStrategy.java:32)
    at org.apache.axis.SimpleChain.doVisiting(SimpleChain.java:118)
    at org.apache.axis.SimpleChain.invoke(SimpleChain.java:83)
    at org.apache.axis.client.AxisClient.invoke(AxisClient.java:165)
    at org.apache.axis.client.Call.invokeEngine(Call.java:2765)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2748)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2424)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2347)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:1804)
    at test.client.TestClient.main(TestClient.java:92)

    {http://xml.apache.org/axis/}hostname:medcom

java.io.IOException: No serializer found for class org.apache.axis.Message in registry org.apache.axis.encoding.TypeMappingDelegate@148662
    at org.apache.axis.AxisFault.makeFault(AxisFault.java:101)
    at org.apache.axis.SOAPPart.writeTo(SOAPPart.java:317)
    at org.apache.axis.SOAPPart.writeTo(SOAPPart.java:269)
    at org.apache.axis.SOAPPart.saveChanges(SOAPPart.java:530)
    at org.apache.axis.attachments.AttachmentsImpl.getAttachmentCount(AttachmentsImpl.java:519)
    at org.apache.axis.Message.getContentType(Message.java:475)
    at org.apache.axis.transport.http.HTTPSender.writeToSocket(HTTPSender.java:343)
    at org.apache.axis.transport.http.HTTPSender.invoke(HTTPSender.java:138)
    at org.apache.axis.strategies.InvocationStrategy.visit(InvocationStrategy.java:32)
    at org.apache.axis.SimpleChain.doVisiting(SimpleChain.java:118)
    at org.apache.axis.SimpleChain.invoke(SimpleChain.java:83)
    at org.apache.axis.client.AxisClient.invoke(AxisClient.java:165)
    at org.apache.axis.client.Call.invokeEngine(Call.java:2765)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2748)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2424)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2347)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:1804)
    at test.client.TestClient.main(TestClient.java:92)
Caused by: java.io.IOException: No serializer found for class org.apache.axis.Message in registry org.apache.axis.encoding.TypeMappingDelegate@148662
    at org.apache.axis.encoding.SerializationContext.serializeActual(SerializationContext.java:1429)
    at org.apache.axis.encoding.SerializationContext.serialize(SerializationContext.java:914)
    at org.apache.axis.message.RPCParam.serialize(RPCParam.java:200)
    at org.apache.axis.message.RPCElement.outputImpl(RPCElement.java:433)
    at org.apache.axis.message.MessageElement.output(MessageElement.java:1208)
    at org.apache.axis.message.SOAPBody.outputImpl(SOAPBody.java:139)
    at org.apache.axis.message.SOAPEnvelope.outputImpl(SOAPEnvelope.java:477)
    at org.apache.axis.message.MessageElement.output(MessageElement.java:1208)
    at org.apache.axis.SOAPPart.writeTo(SOAPPart.java:315)
    ... 16 more
AxisFault
faultCode: {http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/}Server.userException
faultSubcode:
faultString: java.io.IOException: No serializer found for class org.apache.axis.Message in registry org.apache.axis.encoding.TypeMappingDelegate@148662
faultActor:
faultNode:
faultDetail:
    {http://xml.apache.org/axis/}stackTrace:java.io.IOException: No serializer found for class org.apache.axis.Message in registry org.apache.axis.encoding.TypeMappingDelegate@148662
    at org.apache.axis.encoding.SerializationContext.serializeActual(SerializationContext.java:1429)
    at org.apache.axis.encoding.SerializationContext.serialize(SerializationContext.java:914)
    at org.apache.axis.message.RPCParam.serialize(RPCParam.java:200)
    at org.apache.axis.message.RPCElement.outputImpl(RPCElement.java:433)
    at org.apache.axis.message.MessageElement.output(MessageElement.java:1208)
    at org.apache.axis.message.SOAPBody.outputImpl(SOAPBody.java:139)
    at org.apache.axis.message.SOAPEnvelope.outputImpl(SOAPEnvelope.java:477)
    at org.apache.axis.message.MessageElement.output(MessageElement.java:1208)
    at org.apache.axis.SOAPPart.writeTo(SOAPPart.java:315)
    at org.apache.axis.SOAPPart.writeTo(SOAPPart.java:269)
    at org.apache.axis.SOAPPart.saveChanges(SOAPPart.java:530)
    at org.apache.axis.SOAPPart.getContentLength(SOAPPart.java:229)
    at org.apache.axis.Message.getContentLength(Message.java:499)
    at org.apache.axis.transport.http.HTTPSender.writeToSocket(HTTPSender.java:371)
    at org.apache.axis.transport.http.HTTPSender.invoke(HTTPSender.java:138)
    at org.apache.axis.strategies.InvocationStrategy.visit(InvocationStrategy.java:32)
    at org.apache.axis.SimpleChain.doVisiting(SimpleChain.java:118)
    at org.apache.axis.SimpleChain.invoke(SimpleChain.java:83)
    at org.apache.axis.client.AxisClient.invoke(AxisClient.java:165)
    at org.apache.axis.client.Call.invokeEngine(Call.java:2765)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2748)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2424)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2347)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:1804)
    at test.client.TestClient.main(TestClient.java:92)

    {http://xml.apache.org/axis/}hostname:medcom

java.io.IOException: No serializer found for class org.apache.axis.Message in registry org.apache.axis.encoding.TypeMappingDelegate@148662
    at org.apache.axis.AxisFault.makeFault(AxisFault.java:101)
    at org.apache.axis.SOAPPart.writeTo(SOAPPart.java:317)
    at org.apache.axis.SOAPPart.writeTo(SOAPPart.java:269)
    at org.apache.axis.SOAPPart.saveChanges(SOAPPart.java:530)
    at org.apache.axis.SOAPPart.getContentLength(SOAPPart.java:229)
    at org.apache.axis.Message.getContentLength(Message.java:499)
    at org.apache.axis.transport.http.HTTPSender.writeToSocket(HTTPSender.java:371)
    at org.apache.axis.transport.http.HTTPSender.invoke(HTTPSender.java:138)
    at org.apache.axis.strategies.InvocationStrategy.visit(InvocationStrategy.java:32)
    at org.apache.axis.SimpleChain.doVisiting(SimpleChain.java:118)
    at org.apache.axis.SimpleChain.invoke(SimpleChain.java:83)
    at org.apache.axis.client.AxisClient.invoke(AxisClient.java:165)
    at org.apache.axis.client.Call.invokeEngine(Call.java:2765)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2748)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2424)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2347)
    at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:1804)
    at test.client.TestClient.main(TestClient.java:92)
Caused by: java.io.IOException: No serializer found for class org.apache.axis.Message in registry org.apache.axis.encoding.TypeMappingDelegate@148662
    at org.apache.axis.encoding.SerializationContext.serializeActual(SerializationContext.java:1429)
    at org.apache.axis.encoding.SerializationContext.serialize(SerializationContext.java:914)
    at org.apache.axis.message.RPCParam.serialize(RPCParam.java:200)
    at org.apache.axis.message.RPCElement.outputImpl(RPCElement.java:433)
    at org.apache.axis.message.MessageElement.output(MessageElement.java:1208)
    at org.apache.axis.message.SOAPBody.outputImpl(SOAPBody.java:139)
    at org.apache.axis.message.SOAPEnvelope.outputImpl(SOAPEnvelope.java:477)
    at org.apache.axis.message.MessageElement.output(MessageElement.java:1208)
    at org.apache.axis.SOAPPart.writeTo(SOAPPart.java:315)
    ... 16 more
???
Avatar billede linebille Nybegynder
09. november 2005 - 15:29 #3
haha..ved ik hva jeg tænkte, slog op i en bog - fandt hvad jeg søgte. :-)