Avatar billede neo_bill Nybegynder
08. november 2005 - 23:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TextArea Component Scroll

Hej Flashere,
Jeg har et problem, og det går ud på at jeg ikke kan scrolle programmatisk med en TextArea Component Scroll.
Er der nogen der ved hvorledes jeg gør dette?
Avatar billede _k Nybegynder
09. november 2005 - 09:45 #1
Kan du ikke kalde "TextArea.vPosition" og "TextArea.vPosition" med nogle parametre? Altså noget i retning af:

var t:String = "en masse tekst....";
my_textArea.text = t;

knap.onPress = function() {
    my_textArea.vPosition = 12; // Hopper ned til linje 12
}

.. eller er det en hel anden funktion eller effekt du jagter?
Avatar billede neo_bill Nybegynder
09. november 2005 - 18:23 #2
vPosition er en get-only property af TextArea-classen, så vidt jeg kan se :(
Avatar billede neo_bill Nybegynder
09. november 2005 - 18:24 #3
Problemet er at jeg er ved at lave en chat, hvori jeg helst vil bruge components. Men jeg kan ikke få textArea-componentet til at scrolle ned automatisk hver gang der kommer en besked, og jeg vil nødigt til at fjerne dem i den anden ende.
Avatar billede _k Nybegynder
09. november 2005 - 19:27 #4
Har du prøvet ovenstående kode? Jeg sidder med Flash 8, her er vPosition og hPosition en property på TextArea komponenten - og ikke en read-only. Det virker i hvert fald ganske overbevisende i den lille test jeg lavede efter du stillede spørgsmålstegn ;)
Avatar billede Svave Nybegynder
10. november 2005 - 19:43 #5
mener der findes en "gotoend" i text eller lign. Søg og find - ellers giver jeg lige besked når jeg har tid til at kigge på det.

hilsen Svave
Avatar billede neo_bill Nybegynder
11. november 2005 - 19:48 #6
_k svar gerne :]
Avatar billede _k Nybegynder
11. november 2005 - 23:30 #7
Ok.