Avatar billede unouno Nybegynder
21. april 2001 - 12:46 Der er 4 kommentarer og
5 løsninger

win install

hej hej
jeg vil bare lide vide hvordan man installer windows me uden at man skal køre scandisk.....

når man har trykket install, så vil den køre scandisk. men jeg mener man kan få den til at hoppe over scandisk...
Avatar billede okay Nybegynder
21. april 2001 - 12:48 #1
ja, man kan godt lad den hoppe over, men jeg kan bare ik huske hvordan...men det er ik godt at lade den hoppe over... :)
Avatar billede unouno Nybegynder
21. april 2001 - 12:50 #2
nej det ved jeg godt...
men jeg har en fil som jeg ikke kan slette... og scandisk finder det som en fejl og vil rette den og når den så har gjordt det står den bare stille...
så jeg bliver snart nød til at hoppe over det :=)
Avatar billede martinwa Nybegynder
21. april 2001 - 12:56 #3
Jeg menner at man kan skrive install /(et eller andet) når man instalerer fra dos promt.
Prøv at skrive \"install /?\" for at se om der er nogle mugligheder...
Men jeg ved alså ikke om man kan det i ME, men du kan jo prøve.
Avatar billede makse Nybegynder
21. april 2001 - 12:58 #4
Prøv at skrive \'Install /? \'
Så får du en oversigt over de forskellige parametre man kan sætte bagefter.

I windows 98 var det \'Install /is\'
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. april 2001 - 12:59 #5
Problemer med at køre ScanDisk
------------------------------
Der er nogle tilfælde, hvor ScanDisk ikke kan løse et problem
eller selv skaber fejlmeddelelser.

Hvis der ikke er tilstrækkelig ledig hukommelse, eller
hvis der opstår andre problemer, mens installationsprogrammet
kører ScanDisk, kan du deaktivere ScanDisk i
installationsprogrammet ved at køre installationsprogrammet
med parameteren /IS. Det gøres ved at skrive følgende kommando:

    Install /is

BEMÆRK! Det anbefales ikke at deaktivere ScanDisk, mens
installationsprogrammet kører. Hvis du alligevel gør det,
kan der opstå problemer med harddisken, som kan betyde,
at Windows Me ikke bliver installeret korrekt eller ikke
kører korrekt.

Avatar billede baghera Nybegynder
21. april 2001 - 19:56 #6
Er det et problem at der køres scandisk???
Avatar billede pcn Nybegynder
21. april 2001 - 23:57 #7
Scandisk ved install er en dos version med begrænset support for lange filnavne.
I me udførers derfor KUN scandisk for windows.
På en ny maskine kan du bare undlade, kræver korrekt hardware opsæt.
Avatar billede rossonero Nybegynder
22. april 2001 - 10:54 #8
Hvilken fil kan du ikke slette......er den kun skrivebeskyttet kan du bare sige Attrib -r så kan du fjerne den...

Fjern evt. filen i MS-DOS tilstand...windows kan måske blokerer for sletningen af filen, selvom den ikke er skrivebeskyttet,,,
Avatar billede unouno Nybegynder
23. april 2001 - 07:58 #9
jeg siger mange tak for svar..
men jeg har slet ikke brugt dem fordi jeg tog min harddisk med over til en ven hvor vi bare kørte scandisk fra win.. og så rettede en fejlene....

MEN eller\'s tak for svar