Avatar billede laurits Nybegynder
08. november 2005 - 19:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

3 Pc'er er gået død

Jeg skal kigge på 3 Pc'er  for en i familien. De gik død efter en overgang i huset's el-net.
Jeg har testet strømfors. i anden pc og de fungere fint.
Har også test ram i anden pc og de fungere også fint.
Er det mon bundkortet der er kortsluttet? Og/eller er der en sikring på kortet (i såfald kan jeg ikke finde dem ;-(
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2005 - 20:05 #1
Prøv at checke alle kondensatorer på bundkortet
(det er de små glatte "cylindre"/"beholdere")
De må IKKE være "udbulede", "revnet" eller komme "væske" ud af dem.
Avatar billede perj Nybegynder
08. november 2005 - 23:07 #2
Fint hvis du kan lave dem, men er du klar over at indbo forsikringen normalt dækker disse ting?
Avatar billede lemk5 Nybegynder
09. november 2005 - 17:58 #3
Det der her er tale om er nok din mainboard surface controller der gået sig en tur. Det er typisk din overfalde på motherboardet som leder strøm til tilfældige kondensatorer og derfor skal du bruge noget low streamline spray som vil fixe dit problem.
Avatar billede laurits Nybegynder
01. marts 2007 - 23:06 #4
.
Avatar billede haverslev Novice
02. marts 2007 - 07:53 #5
Du skal du lige skrive løsningen på problemet - brugerne af E kan jo søge på div. spørgsmål og få jo ikke meget hjælp ved det svar du pt. har lagt her. ;o)