Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
08. november 2005 - 16:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dynamiske ImageButtons

Hej Hej...

Har et lille problem... Skal indsætte x antal billeder der alle skal kalde samme metode, men det kan jeg ikke rigtig få lov til. Min kode herunder laver flot alle billederne men kun ved tryk på den nederste kommer jeg ind i metoden, WHY???

Protected WithEvents SDP As New System.Web.UI.WebControls.ImageButton

Dim i as Integer = 0

While i < 10
SDP = New System.Web.UI.WebControls.ImageButton
SDP .ImageUrl = "PilNed.gif"
SDP .ID = row("ColumnName").ToString
SDP .Attributes("OnClick") = "SDP _Click"
SDP .Attributes("Runat") = "Server"
End While
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. november 2005 - 16:28 #1
hvis det er en serversidemetode du vil have fat i, skal du bruge følgende istedet:

SPD.Click += new ImageClickEventHandler(SPD_Click);

// og handleren
protected void SPD_Click(object sender, ImageClickEventArgs e)
{
    // din kode
}

det du gør nu vil resultere i, at det forsøges at kalde en javascriptmetode med navnet SPD_Click.

mvh
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
08. november 2005 - 16:32 #2
Der er ingen att. på en ImageButton der hedder Click
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. november 2005 - 16:38 #3
nej - der er et event, men undskyld... havde ikke lige set at det var VB. der er syntaksen en anden - noget i denne stil:

AddHandler SPD.Click, AdressOf Me.SPD_Click

SDP .Attributes("Runat") = "Server" nytter ikke rigtige noget .... det er ikke aspx-kode du genererer fra din codebehind.
du bygger et kontroltræ der renderes til browseren.

jeg smutter om lidt, men er tilbage om 1½ til 2 timer.

mvh
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
09. november 2005 - 14:32 #4
VB.NET syntax

AddHandler spd.Click, AddressOf spd_Click
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. november 2005 - 14:41 #5
spøjs afslutning :oD