Avatar billede datamatikeren Nybegynder
08. november 2005 - 11:17 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Webserveren benytter ikke mine nyeste rettelser.

Jeg sidder og udviklet et asp.net site (C#) lokalt på min maskine.

Når koden så er klar flytter jeg den til webserveren via ftp.

Mit problem er, at når jeg laver en rettelse lokalt og kopierer den op på serveren er det somom den ikke slår igennem.

Jeg har prøvet at slette alle filerne i min mappe på sitet og uploade det hele igen, men stadig uden held.

Kan det evt have noget at gøre med at IIS cacher siderne?
Eller andre forslag`?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2005 - 11:52 #1
Siderne bliver kompileret og "cached" så det er kun hvis web-applikationen genstarter at ændringer i kodefilerne (apsx) slår ændringerne igennem på.

Du kan typisk genskrive web.config, det får web-applikationen til at genstarte.
Avatar billede frozenfire Nybegynder
08. november 2005 - 21:22 #2
Jeg  har haft samme problem og har løst det ved at have en anden side hvor der står teskten "Sitet er midlertidigt nede, prøv igen om 10 sekunder". Denne side gør jeg til ny startside i IIS'en og reloader. (Så der står noget fornuftigt hvsi nogen skulle finde på at loade siden mens jeg retter)
Nu kommer teksten frem om at sitet er midlertidigt nede.
Så gør jeg den "rigtige" side til startside igen og vupti, mine ændringer er "oppe".
Det virker, men er lidt mere omstændigt. Glæder mig til at prøve det med at genskrive web.config
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
10. februar 2006 - 11:42 #3
Smider du et svar kryptos, så deler i pointene.
Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2006 - 13:18 #4
svar;)