Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
07. november 2005 - 22:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vurder WixIT

Ja, vurder..

Sådan, sammensætning, harmoni i farver m.v

http://dichael.dk/wixit/

Kom GERNE med forslag
Avatar billede trekkies Juniormester
07. november 2005 - 22:35 #1
"We create and innovate" kan næsten ikke ses.

Du mangler en encoding og en doctype på sitet.

Du kan bruge denne encoding:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
Den skal være oppe i din head.

Du kan bruge denne doctype:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Den skal være før din html start.

Du har også fejl i din css sætninger:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A//dichael.dk/wixit/

Du kan lære mere om css her:
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp

Du har ikke links på sitet i nu, men de kommer vel :)

Kan godt lide den lyse farve og opbygningen af sitet.

Du kan undersøge dit site på denne side:
http://validator.w3.org/

Indtast adresse http://dichael.dk/wixit/ og klik på "Check" men først når at du har indsat encoding og doctypen.
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
07. november 2005 - 22:45 #2
Siden har taget små 25 minutter at lave.. :) Med forbehold!

Jeg prøver lige det der W3C
Avatar billede trekkies Juniormester
07. november 2005 - 22:50 #3
Jeg kan se at du har sat doctypen ind i din head, det er forkert.

En typisk html side:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>
Her er titlen
</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
Her er teksten på sitet
</body>
</html>
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
08. november 2005 - 07:27 #4
Den bliver valideret nu, men med nogle højst besynderlige fejl.

'
Error Line 11 column 48: there is no attribute "BACKGROUND".
... width="739" height="117" background="gfx/wixlogo.jpg" style="border-width:1;

Error Line 9 column 37: there is no attribute "HEIGHT".
<table border="0" width="740" height="430" align="center">
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 07:46 #5
... width="739" height="117" background="gfx/wixlogo.jpg" style="background-image: url('/gfx/wixlogo.jpg'); border-width: 1px; ......

<table style="border-collapse: collapse; margin: 0px auto; width: 740px; height: 430px;">
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 07:46 #6
Sorry:

... style="background-image: url('/gfx/wixlogo.jpg'); border-width: 1px; ......

<table style="border-collapse: collapse; margin: 0px auto; width: 740px; height: 430px;">
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 08:06 #7
Igen-igen:

... style="background-image: url('/gfx/wixlogo.jpg'); border: 1px; ......

<table style="border-collapse: collapse; margin: 0px auto; width: 740px; height: 430px;">
Avatar billede trekkies Juniormester
08. november 2005 - 09:16 #8
Du mangler stadig at få doctypen og encoding på sitet.
Avatar billede domaz.dk Novice
08. november 2005 - 10:19 #9
hvorfor få noget vurderet som du kun har brugt så kort tid på...?
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 10:27 #10
domaz.dk: Det kunne være rart at få hjælp til at rette det ind fra start. Måske det er formålet? :)
Avatar billede domaz.dk Novice
08. november 2005 - 10:37 #11
#michael_mortensen: det er fordi 'height' må ikke bruges i en table... enten kan du lade indholdet justere højden eller må du bryge style="height: ??px;"... men det kan os give nogle komplikationer for det virker ikke ens i IE og FF..

#steen_hansen: ja okay, syns bare stadig ikk der er andet end en menu og nogle prikker...
Avatar billede nfk Nybegynder
08. november 2005 - 15:36 #12
Overordnet er siden pæn og simpel.
Men jeg synes også det gør at siden er utrolig kedelig, den ligner noget jeg har set en fantasillion gange før. Banneret/logoet er heller ikke noget som fanger mig, et tonet banner med en stroket tekst ikke vanvitigt spændende. Endvidere er den tekst som mottoet er skrevet med en smule sløret. Med andre ord er siden simpelthen for kedelig og traditionel.
Problemmet med at siden er for traditionel har muligvis også noget at gøre med at du har opbygget designet i tabeller... brug i stedet <div>, det er virkelig meget bedre!
Farverne er neutrale og kedelige. Jeg savner liv og kontraster.

Og så savner jeg self. indhold :)

/nfk
Avatar billede dd_peter Nybegynder
23. november 2005 - 13:57 #13
Hej med dig,
Meget rolig side. Den hopper og danser ikke over hele skærmen, det er cool nok.

Det er svært at vurdere design når content mangler.. det er svært uden at se helhedsbilledet, for det kan være at du f.eks. ligger en masse flotte, veplacerede og velovervejde billeder på som gør den vildt spenene :=)

Men As-Is, er den lidt for rolig. Tekstne i toppen er svær at læse, og jeg vil anbefale dig at fylde noget i toppen ( i den hvid-blå gardient du har). Vær dog forsigtigt med hvad du putter derind, for når man anvender en gardient, så skal det du sætter derop kunne stå både på hvis baggrund og blå baggrund. Og det er vanskligt uden at sætte f.eks. en ramme udeom, og det vil ikke nødvendigvis stå godt.
Menuen er også lidt vansklig. Lidt spacing mellem menupunkterne vil hjælpe.

Håber det hjælper lidt :)