Avatar billede limbloogie Nybegynder
07. november 2005 - 19:47 Der er 6 kommentarer

"Undefined" i textbox og listbox, hvorfor?

Hej..
Jeg loader info ind i flash fra mySQL til textbox's og listbox's..
De steder hvor de er tomme skriver flash "Undefined".. hvorfor?
Er der en script der siger at flash skal fjerne det?
Det sker kun ved Flash 8..
Avatar billede palmskov Nybegynder
08. november 2005 - 14:12 #1
følgende kan ændre en undefined værdi:

var tekst_indhold:String;

if(tekst_indhold == undefined) tekst_indhold = "";
Avatar billede limbloogie Nybegynder
08. november 2005 - 14:19 #2
ja det det kan bruges til textbox men irriterende når man har over 20 :/
men hvordan fjerner jeg dem i en listbox?
her er fra as filen:

// function to GET DATA from address book into listbox
// isAdd = true if user has just added a new record
function dataLoad(isAdd) {
    var sLabel, i;
    lvAddressData.onLoad = function() {
        lbxAddressDisplay.removeAll();
        for (i=0; i<this.n; i++) {
            sLabel = padr(this["produkt"+i]);
            lbxAddressDisplay.addItem(
                sLabel,
                {menuID:this["menuID"+i],
                produkt:this["produkt"+i]
                }
            );
        }
        if (!isAdd) {
            dtfMsg.text = this.n + " Kategorierne er fundet.  Vælg et kategori for at se, ændre eller slette eller Tilføj et nyt kategori.";
        } else {
            dtfMsg.text = "Kategorien er blevet tilføjet. Tilføj et nyt kategori og gem den eller vælg et kategori for at se, ændre eller slette.";
        }
        // clear record editing fields
        for (i in gaFields) {
            mcFields["dtf" + gaFields[i].name].text = '';
        }
    lvAddressData.tab = "mainmenu";
    lvAddressData.cond = gsFilter;
    //trace("condition = " + lvAddressData.cond);
    lvAddressData.sendAndLoad(sFileLoc + "getTableData.php", lvAddressData, "POST");
    //lvAddressData.send(sFileLoc + "getTableData.php", "newwin", "POST");
}
Avatar billede palmskov Nybegynder
08. november 2005 - 14:30 #3
lav et loop der tjekker om værdierne er undefined; Eller endnu bedre tjek din data, da undefined i bund og grund er fordi der er noget galt!
Avatar billede limbloogie Nybegynder
11. november 2005 - 22:00 #4
kan ikke finde noget galt, selv.. der er ikke nogen der umildbart kan se noget forkert i scriptet foroven???
Avatar billede limbloogie Nybegynder
11. november 2005 - 22:21 #5
eller er der ikke en måde hvorpå man kan slå "undefined" funktionen fra på...?
Avatar billede palmskov Nybegynder
12. november 2005 - 17:36 #6
undefined er jo ikke en funktion, men en værdi som du modtager hvis den variabel, der kaledes eks. ikke eksisterer, ikke findes i det rette niveau mv.

Den kan ikke slås fra. Så løsningen ligger nok i at rette datagrundlaget til...