Avatar billede maxa Nybegynder
07. november 2005 - 18:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Angående rettelser i forbindelse med tilføjelse af W3C//DTD HTML

Hej med jer,

Jeg sidder lige nu og laver et par rettelser i forbindelse med tilføjelsen af <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">. (jeg ved godt jeg skulle have gjort det fra starten, men bedre sent end aldrig..)
Mit problem går på, at jeg ikke kan få følgende linje til at fungere:

aa = document.getElementById('kasse').style.top

'kasse' er en table i en layer. Selvom jeg ændre det til at være layeret jeg skal have værdien fra, virker det ikke.

Er der måske nogen af Ekspertens brugere, som kan gennemskue problemet?? -jeg er desværre ikke selv een af dem... q:o)

Slut her fra -Max
Avatar billede roenving Novice
07. november 2005 - 18:52 #1
Hvor sættes værdien ?-)

-- prøv i stedet med .offsetTop !-)
Avatar billede maxa Nybegynder
07. november 2005 - 20:12 #2
Hej Roenving

Jeg forsøger at opsnappe en værdi fra et en table, som ligger i et layer, man har mulighed for at rykke rundt med via musen. Så selve værdien sættes af den funktion, som styrer "flyde-øen".

-Max.
Avatar billede maxa Nybegynder
07. november 2005 - 20:17 #3
Jeg prøvede at skrive
aa = document.getElementById('kasse').style.offsetTop

Det ændret ikke på meget, men nu får jeg i det mindste en respons, frem for bare et tomt felt. Godt skriver den nu "undefined", men lidt har vel også sin ret..
Avatar billede maxa Nybegynder
07. november 2005 - 20:22 #4
Det hjalp da jeg fjernet 'style' og henviste til layeret, så smid et svar...
Avatar billede roenving Novice
07. november 2005 - 20:27 #5
Ja, jeg glemte at gørte opmærksom på, at det ikke var en style-ting ...

-- els velbekomme '-)
Avatar billede maxa Nybegynder
07. november 2005 - 21:10 #6
Jeg har lige et lille tillægs spørgsmål, som omhandler det samme, blot omvendt, håber det er ok.
Hvis jeg vil skrive til tablen/layeren, så gør jeg nomalt sådanne:

document.getElementById('kasse').style.height = boxHoejde;

Kan jeg gøre det sammen med din opsætning? - el. er der en anden måde?

document.getElementById('kasse').offsetHeight = boxHoejde;
Avatar billede olebole Juniormester
07. november 2005 - 21:19 #7
<ole>

Du kan sætte en CSS-property i et stylesheet - eller du kan sætte den direkte på elementets style-object.
Er den sat i et stylesheet, kan den ikke aflæses på elementets style-objekt. Det kan den kun, hvis den også er sat på objektet.

Elementets offsetLeft og -Top properties angiver ikke altid det samme. De angiver afstanden fra det omkransende element til elementet selv - som ikke altid er det samme som ELEMENT.style.left og ELEMENT.style.top.

Elementets offset-properties er read-only

/mvh
</bole>
Avatar billede maxa Nybegynder
07. november 2005 - 21:29 #8
Tak for indskydelsen ole... Javascript er et frygtelig abstrakt programeringssprog, jeg finder asp noget mere håndgribeligt...
q:o)

-Max.
Avatar billede roenving Novice
07. november 2005 - 22:51 #9
Tak for point ;~}

-- og asp er en server-arkitektur, hvor forskellige programmeringssprog (deriblandt f.eks. vbscript og javascript !-), kan bruges til at producere dynamiske websider !o]