07. november 2005 - 18:39 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Windows installer ?

Har prøvet at få installert min acad lt 2005, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre, jeg får en meddelse om at genstarte compen, og får da på skærmen en meddelse om noget med windows installer.

Opgraderese til xp> installer cad nul og nik.
Hilsen Erik

Haster
Avatar billede hcma Novice
07. november 2005 - 18:43 #1
noget der kan bruges her?  http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no21
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2005 - 18:48 #2
her er kommando til at ret fejlen

When registration of the engine is corrupted, all attempts to run .msi packages fail.

To correct the registration of the Windows Installer, unregister and then register the Installer service using the command line switches shown below. This shuts down and reregisters the service, which assures that the Windows Installer engine should function properly. Enter the following commands from a command prompt:

msiexec /unregister

msiexec /regserver

If this fails to resolve your problem try performing the following steps:

1) Unregister Windows Installer:

msiexec /unregister

2) Rename the following files from the command prompt: Msi.dll, Msiexec.exe, and Msihnd.dll
3) Restart Windows.
4) Windows Installer installation program to perform a fresh installation.

Se også http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=292539
07. november 2005 - 18:54 #3
Jeg arbejder på sagen, læser det igennem og kommer tilbage med svar på hvad jeg finder ud af. Håber jeg får løst problemet, jeg skulle gerne have acad lt til at kører så hurtig som muglig.
mvh Erik
07. november 2005 - 18:59 #4
Jeg sidder hjemme så jeg vil lave en opfølgning når jeg kommer på arbejde i morgen, det er maskinen på arbejde der driller.
Jeg prøver, fik opdateret windows inden jeg tog hjem, men nåede ikke længre.
Vi SES Erik
Avatar billede hcma Novice
07. november 2005 - 19:00 #5
retaxes >>  som også står i det link jeg lagde  ;o)
Avatar billede peter_bf Nybegynder
07. november 2005 - 19:37 #6
prøv evt at downloade windows intstaller 3 (søg på google)
-Ved ikke om det virker men det er da et forsøg værd !
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2005 - 20:08 #7
catbody>> umiddelbart kunne jeg ikke se den lette løsning på url'en, derfor valgte jeg at slå op i min lille database og fandt så denne jeg selv har brugt en enkelt gang.
Avatar billede hcma Novice
07. november 2005 - 20:37 #8
retaxes >>  kommer da lige til at tænke på om løsningen ikke udelukkende er møntet på Windows 9x / NT 4.9  -  er kommet stærkt i tvivl !!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2005 - 21:23 #9
den link jeg henviser til gælder åbenbart alle versioner af Windows:

der står:

Oplysningerne i denne artikel gælder:
• Microsoft Windows Installer 2.0på følgende platforme
    Microsoft Windows 95
    Microsoft Windows 98 Standard Edition
    Microsoft Windows 98 - 2. udgave
    Microsoft Windows Millennium Edition
    the operating system: Microsoft Windows NT 4.0
    the operating system: Microsoft Windows 2000
    the operating system: Microsoft Windows XP
Avatar billede hcma Novice
07. november 2005 - 21:43 #10
du har ret, men det mente jeg nu også selv. nu skal jeg bare lige have rettet lidt i min egen vejledning  ;o)
08. november 2005 - 12:12 #11
Har formateret og installert xp>acad 2005 lt>Office og alt gik til ug med kryds og slange nu virker Skidtet
Har prøvet jeres foreslag men det virkede ikke.
Tak for jeres interesse for mit spørgsmål smid et svar så i kan blive belønet
Hilsen Erik
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2005 - 12:17 #12
du får et svar ;o)
Avatar billede hcma Novice
08. november 2005 - 12:19 #13
også et lille svar her  :o)
08. november 2005 - 22:06 #14
Må bit og bytes være med jer :-)
Hilsen erik
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2005 - 22:10 #15
takker for pointene..
Avatar billede hcma Novice
09. november 2005 - 00:08 #16
også tak fra mig :o)