Avatar billede cnx Nybegynder
21. april 2001 - 01:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Apache 1.3.17 Server PHP

Davs !
jeg har en Apache server med PHP, mysql, phpMyAdmin og det køre bare!
men når jeg går ind på min WWW adr så gider det ikk hoppe ind på index.php den gider godt hvis det er htm, html!
Men jeg ved ikk hvordan jeg kan lave det om ):
Jeg har siddet på 1000 sider nu og læst, men kan sq ikk finde noget! )o:
håber der er nogle der er friske på at hjælpe mig!

/[CNX]Jonas
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. april 2001 - 01:57 #1
Du skal fjerne det # der står foran linien hvor mod_dir.c står

Det her sætter du ind i din httpd.conf
<IfModule mod_dir.c>
    DirectoryIndex index.html index.phtml index.php index.php3 index.php4
</IfModule>
Avatar billede cnx Nybegynder
21. april 2001 - 02:02 #2
skal det så stå sådan?

#
#ClearModuleList
#AddModule mod_so.c mod_mime.c mod_access.c mod_auth.c mod_negotiation.c
#AddModule mod_include.c mod_autoindex.c mod_dir.c mod_cgi.c mod_userdir.c
AddModule mod_alias.c mod_env.c mod_log_config.c mod_asis.c mod_imap.c
#AddModule mod_actions.c mod_setenvif.c mod_isapi.c

<IfModule mod_dir.c>
    DirectoryIndex index.html index.phtml index.php index.php3 index.php4
</IfModule>

#
Avatar billede cnx Nybegynder
21. april 2001 - 02:03 #3
nej det virker ikk jeg skal stadig trykke mig ind på index.php )o:
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. april 2001 - 02:11 #4
Nej sådan:
#
#ClearModuleList
#AddModule mod_so.c mod_mime.c mod_access.c mod_auth.c mod_negotiation.c
AddModule mod_include.c mod_autoindex.c mod_dir.c mod_cgi.c mod_userdir.c
#AddModule mod_alias.c mod_env.c mod_log_config.c mod_asis.c mod_imap.c
#AddModule mod_actions.c mod_setenvif.c mod_isapi.c

<IfModule mod_dir.c>
    DirectoryIndex index.html index.phtml index.php index.php3 index.php4
</IfModule>
Avatar billede jalle Nybegynder
21. april 2001 - 02:17 #5
Prøv at sætte DirectoryIndex udenfor <IfModule...>

Jeg har kun denne linie:

DirectoryIndex index.html index.phtml index.php index.php3 index.php4
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. april 2001 - 02:20 #6
Jalle -> fejlen var måske at den linie hvor # var fjernet var den forkerte.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. april 2001 - 02:20 #7
Jeg har selv hele
<IfModule mod_dir.c>
    DirectoryIndex index.html index.phtml index.php index.php3 index.php4
</IfModule>
På min server
Avatar billede jalle Nybegynder
21. april 2001 - 02:23 #8
Det har du jo nok helt ret i :) Kunne bare ikke lige finde mod_dir.c - Det skal jo være loadet ind før man kan bruge DirectoryIndex.

Jeg tror at det er på tide at se dyner, når man ikke kan læse mere. :)
Avatar billede mortenfn Nybegynder
21. april 2001 - 10:31 #9
cnx>> du skriver ikke hvilken os du bruger men i win skal du ikke fjerne #

#ClearModuleList
#AddModule mod_so.c mod_mime.c mod_access.c mod_auth.c mod_negotiation.c
#AddModule mod_include.c mod_autoindex.c mod_dir.c mod_cgi.c mod_userdir.c
#AddModule mod_alias.c mod_env.c mod_log_config.c mod_asis.c mod_imap.c
#AddModule mod_actions.c mod_setenvif.c mod_isapi.c
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. april 2001 - 11:59 #10
motenfn ->
Jo det kan du bande på at man skal for at det virker !

//Anders
Avatar billede cnx Nybegynder
21. april 2001 - 16:35 #11
Ta
Avatar billede cnx Nybegynder
21. april 2001 - 16:36 #12
tak for hjælpen! nu virker det bare! og den loader index.php ! damn det var dejligt! 100 tak!

[CNX]Jonas
Avatar billede cnx Nybegynder
21. april 2001 - 16:37 #13
1000 tak!
Avatar billede mortenfn Nybegynder
21. april 2001 - 18:19 #14
vladimirr >> nu bander jeg ikke så meget - det undre mig så - at det virker her hos mig - men min computer og min opsætning er nok noget særligt.

;o)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. april 2001 - 18:28 #15
Ok, undskyld min hårde formulering, men jeg har aldrig oplevet at det skulle virke når det er kommenteret ud med et # (hash)
Normalt bruger man # for at undgå eksekvere det efterfølgende i linien.