Avatar billede nidkin Nybegynder
07. november 2005 - 13:51 Der er 8 kommentarer

DVD-drev vil ikke læse "Total Overdose"

Har en kammerat der har købt et spil ved navn "Total Overdose". MEn hans DVD-drev vil ikke læse skidtet.

Den står bare og søger og søger uden at der sker noget. Jeg har ikke kunnet gensbake fejlen på andre drev og butikken vil ikke bytte eller returnere.. da deres egne test viser at "disken fejler jo ikke noget"

Firmwaren til drevet er blevet opgraderet uden at det har afhjulpet fejlen.

Nogen de rhar en forklaring eller endda en løsning på hvad problemet kan være?

Drevenes informationer er som følger:

Enheds Beskrivelse      TSSTcorp CD/DVDW TS-H552B
Producent      Toshiba-Samsung
Device Type    DVD+RW/DVD-RW
Hastighed      DVD+R9:2.4x, DVD+RW:16x/4x, DVD-RW:12x/4x, DVD-ROM:16x,
CD:40x/32x/48x

Enheds Producent
Producent      Toshiba Samsung Storage Technology
Produkt Information    http://www.tsstorage.com/korea/en/product/info.php
Firmware Download      http://www.samsungodd.com/eng/LiveUpdate/LiveUpdate.asp
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. november 2005 - 13:52 #1
Til samsung drevet fulgte der power dvd med indstaller det.
Avatar billede nidkin Nybegynder
07. november 2005 - 14:19 #2
Nu er PowerDVD en afspiller og da vi snakker om et spil der skal installeres på en PC er jeg ikke helt sikker på at det vil hjælpe så forfærdeligt meget.

Problemet er jo at drevet ikke vil læse skiven. Du kan ikke engang åbne skiven i stifinder.
Avatar billede nva Praktikant
07. november 2005 - 14:42 #3
Hvis Alcohol 120 eller Daemon Tools er på pc'en kan det måske være problemet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2005 - 15:17 #4
Hvis daemon tools er på maskinen er løsningen at bruge sr7.stop til at skjule virtuelle drev.
Avatar billede nva Praktikant
07. november 2005 - 15:25 #5
Avatar billede nva Praktikant
09. november 2005 - 11:22 #6
Må vi få lidt response?
Avatar billede nidkin Nybegynder
09. november 2005 - 20:32 #7
Jeps.. jeg har smidt løsningsforslaget videre og venter selv på at få et svar på hvordan det er gået ;) så snart jeg hører noget skal du nok få et svar ;)
Avatar billede nidkin Nybegynder
13. november 2005 - 23:23 #8
Dette var heller ikke løsningen selvom jeg ellers var ret sikker i min sag da jeg fik samme melding fra flere sider.. en søgning på nettet har heller ikke givet noget resultat. Jeg har anbefalet gutten at købe sig et nyt drev eftersom det heller ikke var pågældende skive der var problemet.