Avatar billede burningice Nybegynder
07. november 2005 - 07:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Datagrid i datagrid

Jeg har, som titlen også nævner, et datagrid inde i et datagrid. Det er sådan set heller ikke noget problem og jeg kan find lave en master/detail side hvis jeg binder data fra det ydre grid til det indre.

Problemet opstår når jeg vil kunne editere data i mit indre grid. Jeg har en EditCommandColumn med Rediger, Opdater og Fortryd links på og den sedvanlige

dg.EditItemIndex = e.Item.ItemIndex
BindGrid()

på Rediger-handleren.

Det underlige er dog at jeg aldrig kan få udført mine Opdater og Fortryd-handlere.
Efter flere timers debugging er jeg kommet frem til, at griddet simpelthen ikke husker at den er i edit-mode er derfor udfører handleren for Rediger selvom jeg trykker på Opdater-knappen.

Er der nogen der har været ude for noget lign. og evt har en løsning på problemet?

Det skal siges at jeg har prøvet at skifte griddet ud med en datalist istedet og enablet alt der har med viewstate at gøre.

En sidste ting er at min inderste datagrid bliver tilføjet programmatisk til det yderste grid, og er altså ikke indsat direkte i aspx-siden. Dette burde dog, efter hvad jeg er bekendt, ikke have noget at sige.
Avatar billede frozenfire Nybegynder
07. november 2005 - 15:41 #1
Hej, her er nogle linx til folk der lissom har prøvet det samme.
Det du leder efter er nok beds beskrevet i den nederste artikel.

Bubbling Events Up the Control Hierarchy
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/051105-1.aspx

DataGrid Paging Events not firing
Aaaaaaaaaargh! It has happened again.
http://west-wind.com/weblog/posts/211.aspx

Handling events of child controls inside a DataGrid
One of the big DataGrid mysteries is (or was, at least for me) the handling of events triggered by controls from within a DataGrid cell and not dealt with by the DataGrid.
http://www.codeproject.com/aspnet/DataGridCCEvents.asp
Avatar billede burningice Nybegynder
28. november 2005 - 13:28 #2
Fantastisk :)