Avatar billede Slettet bruger
06. november 2005 - 21:54 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Ny Computer til gaming

Hej.

Da jeg snart skal flytte, skal jeg have mig en ny computer, da den jeg bruger nu ikke er min.
Den skal kunne køre spil som Doom 3, Quake 4 og Half Life 2 med vidre.
Så jeg kunne nu godt tænke mig nogle ideer til hvilke komponenter man kunne bruge.
Jeg har en ide om en AMD Athlon 64 3200+ på et godt bundkort som evt. understytter SLI. Grafikkortet må gerne understytte SLI, så jeg evt. kunne sætte to sammen, hvis pengene kom til det. Harddisken skal være over 100 GB, gerne sata. Jeg har en PSU på 400W, så sådan en behøver jeg nok ikk en ny af. Men vil nu gerne se jeres ideer til en god spille-maskine. :)

Hilsen
Steffen / 911help
Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. november 2005 - 22:18 #1
okay så:

jeg har lige samlet denne monster PC:

amd athlon 64 x2 dual core processor 4200+
asus a8n-sli motherboard (det bedste i klassen)
1,5 gb pc 3200 ram (heraf 1 gb dual channel kingston ram)
200 gb maxtor diamond 10 (IDE)
leadtek 6800 gt grafikkort
550 w q-tec PSU
Raidmax cobra blue kabinet
diverse casemods

den kostede ca. 13-14000 kr. og jeg siger dig den rykker for vildt ;D
men hvad er dit budget ?

jeg vil sige af grafikkort skal du MINDST have et 6600 gt kort gerne 6800 gt eller derover.

men sig mig hvor meget du vil ofre først, - så tager vi den der fra
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2005 - 22:26 #2
Mit budget er slet ikk så højt :). Men har omkring en 5-6000.- til at starte med. Den kan være jeg har et par tusind mere, hvis dettet bliver sådan et krav. Men jeg har ikk rigtig brug for dual core lige pt. Så der kunne jeg spare nogle penge. Men grakfikkortet skal være et godt. Har et kabinet og PSU, så der er os lidt at spare på.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. november 2005 - 23:32 #3
ok hvad med cd/dvd drev ?

ville tage følgende:
mobo: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159802 - 1200
ram: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798 - 700
grafikkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121049 - 2100
evt CPU: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102902 - 2700
eller: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138765 - 1900
harddisk: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43832 - 700

det bliver ca. 6700 men du kunne måske nok godt overleve med din nuværrende CPU, eller tage en mindre kraftig.

(går i seng, kommer igen i morgen)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2005 - 07:49 #4
Jeg har et DVD-Drev læggende, men skal nok have en DVD-Brænder på et tidspunkt.
Tror 3700+ i CPU er fint til mig. :) Men ellers kan jeg kun sige at jeg håber jeg flytter hurtigt, for vil meget gerne have sådan en maskine... :)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2005 - 08:48 #5
Hvis det er så har jeg en AMD Athlon XP 2400+ CPU læggende, så hvis man kunne lave et system der kunne køre de nyeste spil med denne CPU. Evt. Overclocke den, også købe en god køler til den, så den ikke bliver for varm. Så kunne jeg måske spare lidt penge der.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
07. november 2005 - 18:13 #6
nej, jeg syntes det er synt at bygge en nyt system op på den gamle cpu (faktisk er det en virkelig gammel cpu, altså gammel teknologi, den har bare fået nyt navn). Fordi hvis CPU'en er gammel bliver motherboardet også nødt til at være lidt gammel osv osv.
Hvis du er virkelig intereseret i en ny PC synes jeg også du skulle ofre lidt.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2005 - 22:16 #7
Jeg er meget interesseret i en ny PC.. :) Da jeg er helt vild med de nye spil jeg har købt. Doom 3 og Quake 4. Og da osse HL 2, m.v.
Men de 6-7000.- lyder jo fint til at starte med, kan jo nok finde et par tusind mere hvis det bliver aktuelt.. :)
Avatar billede kabbak Professor
07. november 2005 - 22:23 #8
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2005 - 22:30 #9
Ja, det ser godt ud.
f.eks:
Specifikationer

Bundkort: ASUS A8N-SLi, nForce 4 SLi, FSB1000, DC DDR400
Processor: AMD Athlon 64 PR3000+ *512KB Cache*'Venice E6' Tray
Kølere: GlacialTech 7200L Silent Cooler, Socket 754/939/940, 20db
Memory: 2 x 256 MB Performance Memory (A-Data) DDR400 PC3200 RAM
Grafik-exp: 2 x ASUS GeForce 6600 GT, 128MB DDR3, TV-Out, DVI
Harddisk: Maxtor DiamondMax 10, 200GB, 7200RPM, 8MB, 3 ½"
Dvd-brænd: BTC DRW-1016IM, 16x DVD Brænder, Sort Bulk
Diskettedrev: Alps 3.5" diskettedrev (Sort)
Kabinet: Xion II Black Pearl gamer kabinet m. sidevindue
Psu: NorthQ NQ-4001AT 400WATT Super Silent PSU, 120mm
Til 7995,00.-
Avatar billede kabbak Professor
07. november 2005 - 22:38 #10
jeg ville nok vælge den næste med 1024 MB ram
Avatar billede egr_sli Nybegynder
08. november 2005 - 06:36 #11
kabbak, den pc på forsiden har en sempron cpu som ikke er bedre end hans nuværrende !
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
08. november 2005 - 12:20 #12
Det er jo helt vanvittige priser det der i har gang i venner
I skulle allesammen klikke ind forbi

www.topdata.dk

Billigt kanon og virker, hurtig levering hvad mere kan man forlange ????

EKS..

http://topdata.dk//product.asp?product=2075&sub=0&page=1

Den her maskine mangler kun lidt ram, men det er jo kun at løfte knoglen og råbe
1GB ram med i købet, så tror jeg ikke du får nogen problemer med at køre Doom, eller
hvad du nu leger med..

På med pilen palle..

Held og lykke over and out fra

Ulle
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 11:31 #13
Jeg siger tak for de forskellige sammensætninger.. :) Nu har jeg noget at se efter, når jeg skal have den nye maskine :)