Avatar billede krann Nybegynder
06. november 2005 - 15:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

forwarde port

Hej.

Jeg ville gerne jeg kunne downloade filer med bittorent(lovlige selvfølgeligt). Men den nægter at connecte. Jeg er så blevet fortalt, at jeg skal "forwarde min port" i routeren, som er af mærket level one. Jeg kan godt finde ud af,at  gå ind i routerindstillinger osv., men jeg fatter sgu ikek lige hvad det er jeg skal gøre for, at få det til at du?????... Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede krann Nybegynder
06. november 2005 - 16:04 #1
Skal måske lige siges, at jeg meget gerne vil have en trin for trin løsning på dette problem, da jeg ikke er alt for teknisk anlagt.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2005 - 16:56 #2
Du skal tage dit administrations interface, og finde de options der omhandler port forwarding.

Her skal du så definere en port som bittorrent bruger, og vælge at forwarde den til LAN IP'en på den pc du har Bittorent kørende på. Dernæst skal du nok definere om det er TCP eller UDP eller begge dele.

Prøv om du kan finde det, ellers spørg :)
Avatar billede ionado Nybegynder
06. november 2005 - 17:01 #3
Det er muligvis under viruel servers...
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2005 - 17:04 #4
Det er det i hvert fald på min D-Link router.
Avatar billede ionado Nybegynder
06. november 2005 - 17:04 #5
Eller under firewall rules.
Avatar billede ionado Nybegynder
06. november 2005 - 17:05 #6
virtual servers ;-)
Avatar billede krann Nybegynder
06. november 2005 - 17:08 #7
altså under NAT settings, er der både en menu der hedder virtual settings, og en der hedder port forwarding.

Private IP:192.168.2.1 Private Port:10060  Type:TCP+UDP Public Port: 10060

      Det er port 10060 den siger den er gal med, når jeg prøver at connecte med bittorent, men nu har jeg jo tilladt den, så hvorfor virker det stadigt ikke????
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2005 - 17:09 #8
Der er vist flere porte Bittorent kræver.
Avatar billede krann Nybegynder
06. november 2005 - 17:11 #9
okay. i såfald, hvordan vil jeg kunne finde dem.?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2005 - 17:55 #10
http://dessent.net/btfaq/#ports

"Prior to version 3.2, BitTorrent by default uses ports in the range of 6881-6889. As of 3.2 and later, the range has been extended to 6881-6999. (These are all TCP ports, BitTorrent does not use UDP.) The client starts with the lowest port in the range and sequentially tries higher ports until it can find one to which it can bind. This means that the first client you open will bind to 6881, the next to 6882, etc. Therefore, you only really need to open as many ports as simultaneous BitTorrent clients you would ever have open. For most people it's sufficient to open 6881-6889."

--
pacrooon
Avatar billede krann Nybegynder
06. november 2005 - 18:44 #11
jeg får følgende error, når jeg forsøger pacrooon: "Setting port range has overlapped with used port numbers!"
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2005 - 18:45 #12
krann> husk feedback her: http://exp.dk/spm/658968
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2005 - 18:54 #13
krann > Hvad er det præcist du gør?

--
pacroon
Avatar billede krann Nybegynder
06. februar 2006 - 21:49 #14
Har fået det til at virke, bare skriv et svar, så får i points.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2006 - 22:16 #15
Tak :)