Avatar billede snabel_abel Nybegynder
05. november 2005 - 21:05 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

ASUS GeForce 5200 virker ikke. HJÆLP

Hey

Jeg har det problem at min computer ikke kan trække nogle spil. Det er jo mærkeligt da jeg har en 3.0 Pentium 4 processer & 1024 MB DDR RAM...

Jeg mener selv det kan være mit grafikkort der ikke virker optimalt. Jeg har prøvet at ligge en Nvidia-driver ind til Windows XP. Da jeg kommer ind i installationsprogrammet kommer der en boks frem hvori der står;

FEJL
Nvidia-installationsprogrammet kunne ikke finde nogle drivere, der er kompitable med din aktuelle hardware. Isntallationsprogrammet afsluttes.

OK

Er der nogle der kan hjælpe mig??

P.S. Jeg kan spille Football Manager 2005!! Ellers ikke andre spil
Avatar billede bartz Praktikant
05. november 2005 - 21:24 #1
Ja det er din grafikkort der er galt med, hvis du vil spille nyere spil såsom Battlefield2 osv så skal du ud og investere i et bedre kort: En Geforce 5200 er næsten på højde med en Intel 915GMS og en Intel 915GMS er elendig :) Ram og processor er gode nok men de er ikke nær så vigtige som grafikkort når det gælder grafik krævende spil.
Avatar billede bartz Praktikant
05. november 2005 - 21:25 #2
Og med hensyn til driver så prøv den her: Omega driver til Nvida GFX-kort http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1027
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
05. november 2005 - 21:38 #3
okay kan det passe at jeg skal invistere i nyt gfkort?? der er bare spil som Warcraft 3 & Counter Strike 1.6
Avatar billede bartz Praktikant
05. november 2005 - 21:53 #4
Altså hvis jeg var dig så ville jeg investere i et bedre kort. Med det kort du har kører CS og Warcraft 3 meget elendigt. Kan du ikke lige fortælle mig hvilken type bundkort du har om den kører med PCI Express eller AGP til grafikkort, så skal jeg nok finde en go kort til billige penge som med go grafik kan trække Warcraft 3 og CS 1.6 og et par af de nyere spil.
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
05. november 2005 - 22:00 #5
Det er et ASUS P4P800S SE

Socket 478, Intel848P, FSB800,DDR 400, Intel Hyper Threading & Prescott CPU, AGP (X, SATA 6ch Audio. Det du skrev før virkede ikke!! Kan du ikke finde et kort der kan klare de helt nye spil også?? eller i hvert fald nogle GODE valgmuligheder
Avatar billede dnx Nybegynder
05. november 2005 - 22:01 #6
Jeg vil nu altså vove og påstå at et Gf 5200 kan kører WC3 og CS 1,6 nogenlunde...

Prøv med:
Ny driver til bundkort
Ny driver til Gf kort
Evt. tjekke om bios setting er rigtige...
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
05. november 2005 - 22:02 #7
JA JA men hjælp mig for driverne kan ikke installares!!!! Læs fra FEJL og ned!!!!!!
Avatar billede bartz Praktikant
05. november 2005 - 22:07 #8
Dnx alle grafikkort kan kører WC3 og 1.6 forskellen ligger dog i hvor godt de kører den. Geforce FX 5200 er elendig, den er næsten på højde med Geforce4 MX, og tror mig den kører elendigt WC3 og CS. En smoke i CS og så er den nede på 20 fps og er der gang i skærmen i WC3 så går den helt amok. Dernæst vil jeg anbefale den her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=133998 Den koster 580 kr med fragt og det hele  og den kan sagtens kører CS og WC3 og mange af de nyere spil.
Med hensyn til din driver fejl er du helt sikker på du har en Geforce FX 5200? På det fejl kunne det tyde på du har noget andet.
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
05. november 2005 - 22:09 #9
Ja det er der er jeg står på kassen GeForce FX5200
Avatar billede bartz Praktikant
05. november 2005 - 22:10 #10
Prøv evt det her: Kopi paste fra et andet site "lyder som et driver konflikt problem, du har opdateret/restoret windows filer med det får ikke de nvidia filer der allerede var installeret før du opdateret til at forsvinde, når du installere ny driver kan der derved let opstå driver konflikt mellem de to. Løsningen er simpelt, dl denne driver cleaner: http://www.drivercleaner.net/
installer programmet, vælg at fjerne nvidia driveren (tilføj/fjern) og genstart i sikkerhedstilstand (F8 under opstart), og kør driver cleaner programmet, genstart og installer nu den nye driver."
Avatar billede dnx Nybegynder
05. november 2005 - 22:11 #11
I know den kører af lort, men det burde stadigvæk kunne kører. 20fps er ikke lynhurtigt, men det burde kunne virke... Jeg har en idé om at det er Snabels PSU der er for lille, kun 230W og han har 2 harddiske, 1 cd-rom drev og 2 kabinet kølere og en i hans låge. Så jeg tror det kunne være problemet...
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
05. november 2005 - 22:12 #12
Jeg ved ikke om priserne er steget siden du skrev men nu koster den 644 med fragt
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
05. november 2005 - 22:15 #13
Okay det prøver jeg bartz!! Svarer lige når jeg er færdig med det!!
Avatar billede dnx Nybegynder
05. november 2005 - 22:16 #14
Skynd dig at køb det Gfx kort... Der er jo super inflation :o prisen er steget 64kr på 5 min... :D
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
05. november 2005 - 22:48 #15
okay så har jeg gjort det!!!!! prøvede counter men kan ikke køre i OPenGL... hva gør jeg.... virkede for 3 uger siden...
Avatar billede c-holst Novice
06. november 2005 - 06:14 #16
valgte du at købe et nyt gfx?
Avatar billede bartz Praktikant
06. november 2005 - 11:04 #17
c-holst det tror jeg da ikke eftersom spørgsmålet var oprettet i går og det er søndag i dag :). Hmmmm kan du ikke kører OpenGL ;|. Hmm undersøger det lige.
Avatar billede bartz Praktikant
06. november 2005 - 11:08 #18
Prøv at slette fjerne Counter-strike under tilføj fjern programmer og så installere det igen.
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
06. november 2005 - 17:23 #19
Har prøvet at slette Counter Strike, og installere det igen... Det virkede ikke!!
Avatar billede bartz Praktikant
06. november 2005 - 18:54 #20
Tror ikke problemet ligger i hardware men software, hvis jeg var dig så ville jeg lave en format c: og så starte helt forfra.
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
06. november 2005 - 18:55 #21
Okay!!! Det må jeg jo prøve!!! Deler pointene da jeg mener i begge hjalp meget
Avatar billede bartz Praktikant
06. november 2005 - 19:04 #22
Nah det er fint nok behold du pointene, kan bedre lide når folker skriver karma :).
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
06. november 2005 - 19:12 #23
Det er så Fair nok!!! I hvert fald vil jeg sige tusind tak for hjælpen.
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
06. november 2005 - 19:13 #24
TAK
Avatar billede bartz Praktikant
07. november 2005 - 08:29 #25
Det var så lidt :D. Håber alt godt i fremtiden.