Avatar billede johnfm Nybegynder
04. november 2005 - 22:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Overfør data fra et Ark til et andet Ark.

Jeg ønsker at overfør data fra Ark1
til en række forskellige Ark.

I Ark1 har jeg data i A2:Q22 der
i kolonne A2:A22 står der en unik
betegnelse abc eller måske 0.

I Ark1 har jeg data i A23:Q29 der
i kolonne A23:A29 står der en unik
betegnelse def eller måske 0.

I Ark1 har jeg data i A30:Q42 der
i kolonne A30:A42 står der en unik
betegnelse jbc eller måske 0..

Osv., osv., osv.

I Ark1 har jeg data i A209:Q217 der
i kolonne A209:A217 står der en unik
betegnelse jfm eller måske 0.
Osv..

Jeg ønsker at overfør data fra A2:Q22 i Ark1
Til A2:Q22 i Ark abc

Jeg ønsker at overfør data fra A23:Q29 i Ark1
Til A23:Q29 i Ark def.

Osv., osv., osv.

Det går fint med at overfør data fra A2:Q22, men nu kommer problemet.
Jeg mærker række 23 i  Ark1 højre klikker og vælger Indsæt
en ny række, hvordan får jeg indholdet i den NYE række 23 i Ark1 til
automatisk at vises i række 23 i Ark abc.

Hvordan får jeg  A23:Q29 i Ark 1 til at vises i A2:Q8 i Ark def uden fejlen #VÆRDI, flytter jeg den ned til A23:Q29 i Ark def vises den uden fejl.

Men, men nu går jeg ind og mærker række 23 i Ark1 højre klikker og vælger Indsæt
en ny række, så går alle data i Ark def i fejl ”VÆRDI fordi række 23 omdøbes til række 24.

Er der nogen der kan hjælpe så jeg ikke skal ind og taste i alle 20-25 Ark.?
Avatar billede jfj Nybegynder
04. november 2005 - 23:34 #1
Det lyder meget indviklet.  Hvilke formler bruger du for at overføre data ?
Har du prøvet med absolutte referencer ($A$23) ?
Avatar billede johnfm Nybegynder
05. november 2005 - 12:04 #2
I Ark bbt bruger jeg formlen  =Ark1!A2:Q22.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at bruge ($A$23), kan du bøje det i neon. Tak.
Avatar billede jfj Nybegynder
05. november 2005 - 14:57 #3
Hvis du indsætter $ som vist i en formel kan du kopiere, flytte m.m. uden at formlen ændrer sig.  Ved nærmere eftertanke tror jeg ikke det er dit problem.  Hvis du vil kan du sende mig et eksempel af dit regneark, så kan det være jeg bedre forstår problematikken.
fjorgensen@c.dk
Avatar billede johnfm Nybegynder
05. november 2005 - 16:25 #4
filen er sendt
Avatar billede jfj Nybegynder
05. november 2005 - 17:44 #5
Er din ide at du vil indtaste alle data i ark 1 og at regnearket så skal opdele dataene på de enkelte ark alt efter hvad der står i ark1 kolonne1 ?
Avatar billede johnfm Nybegynder
05. november 2005 - 20:26 #6
JA!, men jeg vil gerne have det også bliver muligt at tilføje/slette en række i kolonne A samt evt. at skrive 0 i kolonne A og bevare rækken.
Avatar billede johnfm Nybegynder
05. november 2005 - 20:28 #7
Hvis jeg sletter f.eks. række 10 må¨det naturligvis ikke få indflydelse på de øvrige rækkers placering.
Avatar billede jfj Nybegynder
05. november 2005 - 21:01 #8
Har du set det regneark jeg har returneret til dig og hvor jeg har foreslået at bruge et filter ?
Avatar billede johnfm Nybegynder
05. november 2005 - 21:50 #9
JA, jeg har set dit forslag om brug af filter, det er ikke så ringe, det er et stort skridt i den rigtige retning, men jeg kunne godt tænke mig en løsning som følger:

Alle ændringer i Ark1 inden for den unikke betegnelse i kolonne A (bbt osv.) vises automatisk i et af de andre 17 Ark, altså ændringer i Ark1 hvor kolonne A er mærket med bbt vises i Ark bbt.
Avatar billede jfj Nybegynder
05. november 2005 - 22:09 #10
Jeg tror du skal have fat i noget med Visual Basic, men der må jeg melde pas.
Avatar billede johnfm Nybegynder
05. november 2005 - 22:31 #11
Du skal have tak for indsatsen, så må vi håbe der kommer en der kommer en forbi der er god til Visual Basic.
Avatar billede jfj Nybegynder
06. november 2005 - 00:05 #12
Jeg kunne ikke slippe problemet så jeg sender dig lige et forslag.  Du kan klare opgaven ved at bruge Avanceret filter og så en macro til at overføre dataene til ark 2-3-4 osv..
Hver gang du så tilføjer data til ark 1 er du nødt til at tilpasse Database.range-området i din macro og så køre den igen, men så virker det.  Jeg sender lige regnearket retur så du kan se hvad jeg mener.

Sub Makro6()
'
' Makro6 Makro
' Makro indspillet 05-11-2005 af fj
'

    Sheets("bbt").Select
    Range("A6").Select
    Sheets("Database").Range("A1:Q223").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("A3:Q4"), CopyToRange:=Range("A6"), Unique:=False

    Sheets("phr").Select
    Range("A6").Select
    Sheets("Database").Range("A1:Q223").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("A3:Q4"), CopyToRange:=Range("A6"), Unique:=False

    Sheets("jth").Select
    Range("A6").Select
    Sheets("Database").Range("A1:Q223").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("A3:Q4"), CopyToRange:=Range("A6"), Unique:=False

    Sheets("stj").Select
    Range("A6").Select
    Sheets("Database").Range("A1:Q223  ").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("A3:Q4"), CopyToRange:=Range("A6"), Unique:=False

    Sheets("cpi").Select
    Range("A6").Select
    Sheets("Database").Range("A1:Q223  ").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("A3:Q4"), CopyToRange:=Range("A6"), Unique:=False

    Sheets("hkh,noe").Select
    Range("A6").Select
    Sheets("Database").Range("A1:Q223  ").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("A3:Q4"), CopyToRange:=Range("A6"), Unique:=False

    Sheets("aa").Select
    Range("A6").Select
    Sheets("Database").Range("A1:Q223  ").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("A3:Q4"), CopyToRange:=Range("A6"), Unique:=False

    Sheets("ts,maa").Select
    Range("A6").Select
    Sheets("Database").Range("A1:Q223  ").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("A3:Q4"), CopyToRange:=Range("A6"), Unique:=False

    Sheets("jno").Select
    Range("A6").Select
    Sheets("Database").Range("A1:Q223  ").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("A3:Q4"), CopyToRange:=Range("A6"), Unique:=False
End Sub

Det kan sikkert laves lidt mere avanceret for en som er bedre kendt med VB end jeg er.
Avatar billede johnfm Nybegynder
07. november 2005 - 16:34 #13
Jeg har prøvet at tilføje data til Ark 1, men jeg kan ikke få det til at virke
de NYE data der bliver overført til ark bbt og prh osv. består af data fra kolonne A i Ark 1.?
Avatar billede johnfm Nybegynder
07. november 2005 - 17:06 #14
jfj, så smide du lige et svar, du har givet mig en løsning selv om det ikke lige præcis er dit svar jeg bruger. Tak.
Avatar billede jfj Nybegynder
07. november 2005 - 23:01 #15
Du kan læse mere om Avanceret filter i excel bl.a. i heftet "Videre med Excel 97" på side 17.  Heftet kan du downloade her : http://www.knowware.dk/download/multi_download.htm
Avatar billede johnfm Nybegynder
08. november 2005 - 12:12 #16
Tak for hjælpen