Avatar billede hopeless Nybegynder
04. november 2005 - 15:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dato skifter format

Hej exp,
jeg ved godt der er 1000 vis af dato spm herinde.. Jeg har siddet og kigget en masse igennem, men kan ik lige finde specifikt det jeg skal bruge.

Mit problem er at jeg skriver en dato og tid til min database, og formatet skifter af en eller anden grund.

Sætter datoen her til DB: Kundelastvisit=#" & date() & " " & time() & "#

Og et kig på mine 2 sidste entries i databasen siger:

Hvordan sikre jeg mig at mine datoer er korrekte hver gang?
Avatar billede hopeless Nybegynder
04. november 2005 - 15:56 #1
Bruger allerede
<% Session.LCID = 1030 %>
hvis nogen ville forslå det
Avatar billede hopeless Nybegynder
04. november 2005 - 15:58 #2
Og,
04-11-2005 14:39:40  <- korrekt
11-04-2005 15:29:29  <- forkert
Avatar billede busschou Praktikant
06. november 2005 - 08:32 #3
jeg har ikke selv brugt langt format så meget
Men det er normalt kendt at du ved access risikerer at der byttes om på måned og dag
Altså at dd-mm-yyyy bliver til mm-dd-yyyy
Det kan du sikre ikke sker ved at benytte formatet yyyy-mm-dd som altid vil tolkes korrekt
Hvorfor tiden også går galt undrer mig mere, det ligner næsten en time men ikke helt

Du kan prøve to ting
1) Benytte Now()
  Kundelastvisit=#" & now() & "#
2) Rette formatet
  Kundelastvisit=#" & year(date())&"-"&month(date())&"-"&day(date()) & " " & time() & "#
Avatar billede hopeless Nybegynder
18. november 2005 - 09:05 #4
giver du svar?
Avatar billede busschou Praktikant
18. november 2005 - 17:55 #5
det kan du tro jeg gør :o)