Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
03. november 2005 - 22:14 Der er 8 kommentarer

Let PHP spørgsmål

Hej PHP-eksperter.

Jeg har denne php side:

www.faarup.1go.dk/eksperten/php.txt

den er rimelig simpel...første udskriver den 5 indlæg i en gæstebog og så kommer formen !
Nu kommer det simple spm: hvordan bytter jeg om på form og indlæg så formen kommer til at være øverst og indlægene så kommer nedenunder ?

// visualdeveloper
Avatar billede kalp Novice
03. november 2005 - 22:26 #1
<?

$content .= "<div class=\"paginatie\">";
$content .= $paginatie;
$content .= "</div>";

$content .= "<div class=\"sterge\">&nbsp;</div>";
$content .= "\n<h1>Skriv i gæstebogen</h1>";
$content .= "\n<form action=\"whatsup.php?page=guestbook&amp;act=add\" method=\"post\">";
$content .= "\n<dl class=\"formular\">";
$content .= "<p>Navn</p><p><input type=\"text\" name=\"name\" value=\"".(!empty($_POST['name']) ? $_POST['name']: "")."\" /> *</p>";
$content .= "<p>E-mail</p><p><input type=\"text\" name=\"email\" value=\"".(!empty($_POST['email']) ? $_POST['email']: "")."\" /></p>";
$content .= "<p>URL</p><p><input type=\"text\" name=\"url\" value=\"".(!empty($_POST['url']) ? $_POST['url']: "http://")."\" /></p>";
$content .= "<p>Kommentar</pt><p><textarea name=\"comments\" rows=\"5\" cols=\"40\">".(!empty($_POST['comments']) ? $_POST['comments']: "")."</textarea> *</p>";
$content .= "<p>&nbsp;</C

include_once("admin/inc/connect.php");
$query = mysql_query("SELECT * FROM guestbook ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());

$content = "";
$content .= "<div class=\"content\">";
$paginatie = "";

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD']=='POST'){
            if (!$_POST['name'] OR !$_POST['comments']) {
                        $content .= "<script>alert('Udfyld alle felter med *')</script>";
            }    else {
              $date = time();
                        $name = stripslashes($_POST['name']);
                        $email = stripslashes($_POST['email']);
                        $url = stripslashes($_POST['url']);
                        $comments = stripslashes($_POST['comments']);
                        $query = mysql_query("INSERT
                                                                                                                                            INTO
                                                                                                                guestbook
                                                                                                                                            VALUES(
                                                                                                                                                                        'NULL',
                                                                                                                                                                        '".$date."',
                                                                                                                                                                        '".$name."',
                                                                                                                                                                        '".$email."',
                                                                                                                                                                        '".$url."',
                                                                                                                                                                        '".$comments."'
                                                                                                                                            )
                                                                                                            ") or die(mysql_error());
                            echo "<script>document.location.replace('whatsup.php')</script>";
            }

if (mysql_num_rows($query) > 0 ){

//create pages

$pg = empty($_GET['pg']) ? 1 : $_GET['pg'];
$catePePag = "10"; // no of items per page
$nrIntrari = mysql_num_rows($query);
$rest = ($nrIntrari % $catePePag);
$nrPag = IntVal($nrIntrari / $catePePag);

$paginatie = "Side: ";
if ($rest <> 0)
    $nrPag = $nrPag + 1;
for ($i=1; $i<=$nrPag; $i++) {
    if ($i == $pg)
        $paginatie .=" <p>".$i."</p> ";
    else
        $paginatie .= "<a href=\"whatsup.php?&amp;pg=".$i."\">".$i."</a> ";
}

if ((!intval($pg)) or ($pg > $nrPag))
    echo "<script>location.href('whatsup.php?&amp;pg=1');</script>";

$content .= "\n<b>Gæstebog Indlæg</b>";

$content .= "<div class=\"paginatie\">";
$content .= $paginatie;
$content .= "</div>";

if ($pg == 1)
    $inf = 0;
else
    $inf = $catePePag * ($pg-1);

$intrariPag = mysql_query("SELECT * FROM guestbook ORDER BY id DESC LIMIT " . $inf . ",". $catePePag. "") or die(mysql_error());

//end of pagination

            for($i=0; $i<mysql_num_rows($intrariPag); $i++) {
      $content .= "\n<dl class=\"formular\">";
      $content .= "<p><i>Navn:</i></p><p>".mysql_result($intrariPag,$i,'name')."</p>";
                        if (mysql_result($intrariPag,$i,'email'))
                  $content .= "<p><i>E-mail:</i></p><p><a href=\"mailto:".mysql_result($intrariPag,$i,'email')."\">".mysql_result($intrariPag,$i,'email')."</a></p>";
                        if (mysql_result($intrariPag,$i,'url') != "http://")
                  $content .= "<p><i>URL:</i></p><p><a href=\"".mysql_result($intrariPag,$i,'url')."\" target=\"_blank\">".mysql_result($intrariPag,$i,'url')."</a></p>";
      $content .= "<p><i>Kommentar:</i></p><p>".mysql_result($intrariPag,$i,'comments')."</p>";
      $content .= "\n</dl>";
                        $content .= "<div class=\"sterge\">&nbsp;</div>";
                        if ($i != mysql_num_rows($intrariPag)-1)
                                    $content .= "<hr />";
                        else
                                    $content .= "<p style=\"margin: 4px 0; padding: 0;\">&nbsp;</p>";
            }

else {
                    $content .= "\n<h1>Gæstebog Indlæg</h1>";
                    $content .= "\n<p>Der er ikke blevet skrevet i gæstebogen endnu!</p>";
}

$content .= "<p style=\"font-size: 10px;\">Gæstebog v1.0 &middot; &copy; 2005 Peter Faarup</p>";
$content .= "</div>";
print $content;
?>
Avatar billede kalp Novice
03. november 2005 - 22:26 #2
<?

$content .= "<div class=\"paginatie\">";
$content .= $paginatie;
$content .= "</div>";

$content .= "<div class=\"sterge\">&nbsp;</div>";
$content .= "\n<h1>Skriv i gæstebogen</h1>";
$content .= "\n<form action=\"whatsup.php?page=guestbook&amp;act=add\" method=\"post\">";
$content .= "\n<dl class=\"formular\">";
$content .= "<p>Navn</p><p><input type=\"text\" name=\"name\" value=\"".(!empty($_POST['name']) ? $_POST['name']: "")."\" /> *</p>";
$content .= "<p>E-mail</p><p><input type=\"text\" name=\"email\" value=\"".(!empty($_POST['email']) ? $_POST['email']: "")."\" /></p>";
$content .= "<p>URL</p><p><input type=\"text\" name=\"url\" value=\"".(!empty($_POST['url']) ? $_POST['url']: "http://")."\" /></p>";
$content .= "<p>Kommentar</pt><p><textarea name=\"comments\" rows=\"5\" cols=\"40\">".(!empty($_POST['comments']) ? $_POST['comments']: "")."</textarea> *</p>";
$content .= "<p>&nbsp;</p><p><input type=\"submit\" value=\"Submit\" /></p>";
$content .= "\n</dl></form>";

include_once("admin/inc/connect.php");
$query = mysql_query("SELECT * FROM guestbook ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());

$content = "";
$content .= "<div class=\"content\">";
$paginatie = "";

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD']=='POST'){
            if (!$_POST['name'] OR !$_POST['comments']) {
                        $content .= "<script>alert('Udfyld alle felter med *')</script>";
            }    else {
              $date = time();
                        $name = stripslashes($_POST['name']);
                        $email = stripslashes($_POST['email']);
                        $url = stripslashes($_POST['url']);
                        $comments = stripslashes($_POST['comments']);
                        $query = mysql_query("INSERT
                                                                                                                                            INTO
                                                                                                                guestbook
                                                                                                                                            VALUES(
                                                                                                                                                                        'NULL',
                                                                                                                                                                        '".$date."',
                                                                                                                                                                        '".$name."',
                                                                                                                                                                        '".$email."',
                                                                                                                                                                        '".$url."',
                                                                                                                                                                        '".$comments."'
                                                                                                                                            )
                                                                                                            ") or die(mysql_error());
                            echo "<script>document.location.replace('whatsup.php')</script>";
            }

if (mysql_num_rows($query) > 0 ){

//create pages

$pg = empty($_GET['pg']) ? 1 : $_GET['pg'];
$catePePag = "10"; // no of items per page
$nrIntrari = mysql_num_rows($query);
$rest = ($nrIntrari % $catePePag);
$nrPag = IntVal($nrIntrari / $catePePag);

$paginatie = "Side: ";
if ($rest <> 0)
    $nrPag = $nrPag + 1;
for ($i=1; $i<=$nrPag; $i++) {
    if ($i == $pg)
        $paginatie .=" <p>".$i."</p> ";
    else
        $paginatie .= "<a href=\"whatsup.php?&amp;pg=".$i."\">".$i."</a> ";
}

if ((!intval($pg)) or ($pg > $nrPag))
    echo "<script>location.href('whatsup.php?&amp;pg=1');</script>";

$content .= "\n<b>Gæstebog Indlæg</b>";

$content .= "<div class=\"paginatie\">";
$content .= $paginatie;
$content .= "</div>";

if ($pg == 1)
    $inf = 0;
else
    $inf = $catePePag * ($pg-1);

$intrariPag = mysql_query("SELECT * FROM guestbook ORDER BY id DESC LIMIT " . $inf . ",". $catePePag. "") or die(mysql_error());

//end of pagination

            for($i=0; $i<mysql_num_rows($intrariPag); $i++) {
      $content .= "\n<dl class=\"formular\">";
      $content .= "<p><i>Navn:</i></p><p>".mysql_result($intrariPag,$i,'name')."</p>";
                        if (mysql_result($intrariPag,$i,'email'))
                  $content .= "<p><i>E-mail:</i></p><p><a href=\"mailto:".mysql_result($intrariPag,$i,'email')."\">".mysql_result($intrariPag,$i,'email')."</a></p>";
                        if (mysql_result($intrariPag,$i,'url') != "http://")
                  $content .= "<p><i>URL:</i></p><p><a href=\"".mysql_result($intrariPag,$i,'url')."\" target=\"_blank\">".mysql_result($intrariPag,$i,'url')."</a></p>";
      $content .= "<p><i>Kommentar:</i></p><p>".mysql_result($intrariPag,$i,'comments')."</p>";
      $content .= "\n</dl>";
                        $content .= "<div class=\"sterge\">&nbsp;</div>";
                        if ($i != mysql_num_rows($intrariPag)-1)
                                    $content .= "<hr />";
                        else
                                    $content .= "<p style=\"margin: 4px 0; padding: 0;\">&nbsp;</p>";
            }

else {
                    $content .= "\n<h1>Gæstebog Indlæg</h1>";
                    $content .= "\n<p>Der er ikke blevet skrevet i gæstebogen endnu!</p>";
}

$content .= "<p style=\"font-size: 10px;\">Gæstebog v1.0 &middot; &copy; 2005 Peter Faarup</p>";
$content .= "</div>";
print $content;
?>
Avatar billede kalp Novice
03. november 2005 - 22:26 #3
håber nr. 2 er rigtig.. jeg er ikke sikker på man kan sådan som jeg gjorde men det er et forsøg værd
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
04. november 2005 - 15:07 #4
ok jeg tester det lige når jeg har tid i aften...hvis det virker så læg lige et svar så du kan få dine points !
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
05. november 2005 - 01:17 #5
mmm det virker ikke...formen bliver ikke vist !
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
05. november 2005 - 01:31 #6
her kan du se hvordan det ser ud:
http://snapafile.1go.dk/guest/test.php
Avatar billede kalp Novice
05. november 2005 - 07:34 #7
<?

include_once("admin/inc/connect.php");
$query = mysql_query("SELECT * FROM guestbook ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());

$content .= "<div class=\"paginatie\">";
$content .= $paginatie;
$content .= "</div>";

$content .= "<div class=\"sterge\">&nbsp;</div>";
$content .= "\n<h1>Skriv i gæstebogen</h1>";
$content .= "\n<form action=\"whatsup.php?page=guestbook&amp;act=add\" method=\"post\">";
$content .= "\n<dl class=\"formular\">";
$content .= "<p>Navn</p><p><input type=\"text\" name=\"name\" value=\"".(!empty($_POST['name']) ? $_POST['name']: "")."\" /> *</p>";
$content .= "<p>E-mail</p><p><input type=\"text\" name=\"email\" value=\"".(!empty($_POST['email']) ? $_POST['email']: "")."\" /></p>";
$content .= "<p>URL</p><p><input type=\"text\" name=\"url\" value=\"".(!empty($_POST['url']) ? $_POST['url']: "http://")."\" /></p>";
$content .= "<p>Kommentar</pt><p><textarea name=\"comments\" rows=\"5\" cols=\"40\">".(!empty($_POST['comments']) ? $_POST['comments']: "")."</textarea> *</p>";
$content .= "<p>&nbsp;</p><p><input type=\"submit\" value=\"Submit\" /></p>";
$content .= "\n</dl></form>";

$content = "";
$content .= "<div class=\"content\">";
$paginatie = "";

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD']=='POST'){
            if (!$_POST['name'] OR !$_POST['comments']) {
                        $content .= "<script>alert('Udfyld alle felter med *')</script>";
            }    else {
              $date = time();
                        $name = stripslashes($_POST['name']);
                        $email = stripslashes($_POST['email']);
                        $url = stripslashes($_POST['url']);
                        $comments = stripslashes($_POST['comments']);
                        $query = mysql_query("INSERT
                                                                                                                                            INTO
                                                                                                                guestbook
                                                                                                                                            VALUES(
                                                                                                                                                                        'NULL',
                                                                                                                                                                        '".$date."',
                                                                                                                                                                        '".$name."',
                                                                                                                                                                        '".$email."',
                                                                                                                                                                        '".$url."',
                                                                                                                                                                        '".$comments."'
                                                                                                                                            )
                                                                                                            ") or die(mysql_error());
                            echo "<script>document.location.replace('whatsup.php')</script>";
            }

if (mysql_num_rows($query) > 0 ){

//create pages

$pg = empty($_GET['pg']) ? 1 : $_GET['pg'];
$catePePag = "10"; // no of items per page
$nrIntrari = mysql_num_rows($query);
$rest = ($nrIntrari % $catePePag);
$nrPag = IntVal($nrIntrari / $catePePag);

$paginatie = "Side: ";
if ($rest <> 0)
    $nrPag = $nrPag + 1;
for ($i=1; $i<=$nrPag; $i++) {
    if ($i == $pg)
        $paginatie .=" <p>".$i."</p> ";
    else
        $paginatie .= "<a href=\"whatsup.php?&amp;pg=".$i."\">".$i."</a> ";
}

if ((!intval($pg)) or ($pg > $nrPag))
    echo "<script>location.href('whatsup.php?&amp;pg=1');</script>";

$content .= "\n<b>Gæstebog Indlæg</b>";

$content .= "<div class=\"paginatie\">";
$content .= $paginatie;
$content .= "</div>";

if ($pg == 1)
    $inf = 0;
else
    $inf = $catePePag * ($pg-1);

$intrariPag = mysql_query("SELECT * FROM guestbook ORDER BY id DESC LIMIT " . $inf . ",". $catePePag. "") or die(mysql_error());

//end of pagination

            for($i=0; $i<mysql_num_rows($intrariPag); $i++) {
      $content .= "\n<dl class=\"formular\">";
      $content .= "<p><i>Navn:</i></p><p>".mysql_result($intrariPag,$i,'name')."</p>";
                        if (mysql_result($intrariPag,$i,'email'))
                  $content .= "<p><i>E-mail:</i></p><p><a href=\"mailto:".mysql_result($intrariPag,$i,'email')."\">".mysql_result($intrariPag,$i,'email')."</a></p>";
                        if (mysql_result($intrariPag,$i,'url') != "http://")
                  $content .= "<p><i>URL:</i></p><p><a href=\"".mysql_result($intrariPag,$i,'url')."\" target=\"_blank\">".mysql_result($intrariPag,$i,'url')."</a></p>";
      $content .= "<p><i>Kommentar:</i></p><p>".mysql_result($intrariPag,$i,'comments')."</p>";
      $content .= "\n</dl>";
                        $content .= "<div class=\"sterge\">&nbsp;</div>";
                        if ($i != mysql_num_rows($intrariPag)-1)
                                    $content .= "<hr />";
                        else
                                    $content .= "<p style=\"margin: 4px 0; padding: 0;\">&nbsp;</p>";
            }

else {
                    $content .= "\n<h1>Gæstebog Indlæg</h1>";
                    $content .= "\n<p>Der er ikke blevet skrevet i gæstebogen endnu!</p>";
}

$content .= "<p style=\"font-size: 10px;\">Gæstebog v1.0 &middot; &copy; 2005 Peter Faarup</p>";
$content .= "</div>";
print $content;
?>
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
05. november 2005 - 18:35 #8
ahhh det er stadig det samme !

www.snapafile.1go.dk/guest/test.php