Avatar billede kac Nybegynder
03. november 2005 - 20:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tæller til hjemmeside.

Er der nogen som kender en kode til en god tæller i PHP. Kig på kcdata.dk. Der skal bare være en funktion mere som hedder Besøg idag:
Den der er pt. på siden virker ikke helt kórrekt, så ville være glad hvis der lige var en som havde en ide:-)
På forhånd tak.
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
03. november 2005 - 21:16 #1
Har du mySQL til siden?
Avatar billede kac Nybegynder
03. november 2005 - 21:19 #2
Ja det har jeg
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
03. november 2005 - 21:34 #3
For så ku man jo bare kreere en tabel i mySQL-databasen, der hed counter, og lave noget PHP i retningen af:

<?php
if (!isset($_SESSION['count'])) {
  mysql_query("UPDATE counter SET count = count + 1 WHERE id = 1");
  $_SESSION['count'] = "1";
}
?>

og ha en funktion der kalder count fra databasen.. Det er i hvert fald en holdbar løsning...
- Men jeg har ikke ummidelbart en simpel løsning til det daglige besøgstal.. den skal jeg lige tænke over :)
Avatar billede kac Nybegynder
03. november 2005 - 21:41 #4
Takker:-)
Du får pointene og hvis du kommer i tanke om noget med besøg idag, så må du gerne sende en mail med koden:-) Hvis du gider? info@kcdata.dk
På forhånd tak:-)
Avatar billede kac Nybegynder
03. november 2005 - 21:41 #5
søg lige om pointene:-)
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
03. november 2005 - 21:46 #6
Jamen tak da..
Jeg grubler videre.. Skal nok komme på noget :)
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2005 - 16:34 #7
Hvd med at lave et dato felt i mysql og kig for hver session om den tekst som der står i det dato felt er det samme som det der bliver hentet fra session ?
(bare en hurtig tanke)