Avatar billede fennec Nybegynder
03. november 2005 - 13:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Virtuel mappe og include

Jeg har denne opbygning i IIS:

mappe1
  include.asp
  appCode (virtuelmappe)
mappe2
  include.asp
  appCode (virtuelmappe)
...

appCode henviser alle til den samme mappe.

Problemet er at jeg fra en side i appCode skal inkludere include.asp, og det kan jeg ikke få lov til. Eller rettere den kan ikke finde filen.

Jeg har prøvet med:
<!-- #include file="../include.asp"-->
<!-- #INCLUDE VIRTUAL="../include.asp" -->

Men de virker ikke. Jeg kan dog godt bruge:
<!-- #INCLUDE VIRTUAL="/mappe1/include.asp" -->

men den dur jo ikke da jeg ikke ved hvilken mappe det er tale om.

Jeg har været inde i "Application settings" og der er "enable parents path" afkrydset (troede ellers det var her problemet var)

Der må da være en måde til at få den til at fungere som en ganske almindelig mappe...
Avatar billede fennec Nybegynder
08. november 2005 - 11:48 #1
Jeg har gjort mapperne til subdomæner, også kan jeg bruge:
<!-- #INCLUDE VIRTUAL="/include.asp" -->

..da jeg så havner det rigtige sted.

.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 11:55 #2
Ah, der er måske noget af svaret på http://www.eksperten.dk/spm/662616

Lige en bemærkning:

<!-- #include file="../include.asp"-->

bruges til en relativ stiangivelse.

<!-- #INCLUDE VIRTUAL="../include.asp" -->

Bruges til en fuldstændig stiangivelse, og det vil sige der tages udgangspunkt i roden:

<!-- #include virtual="/include.asp"-->

(kan ikke benytte ../include.asp, du skal benytte /include.asp uden .. foran)