Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
03. november 2005 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

IIS Certificering

Jeg leder efter kursus eller en certificering, der går målrettet efter IIS og sikkerhed på et Server 2003 system. Hvad findes der derude?

Jeg har luret på en MCSA: Server 2003 Security, men den koster jo satme op imod 100.000 dask...

Findes der ikke noget mindre, der sigter på sikkerheden på Server 2003 samt IIS?
Avatar billede jokkejensen Novice
03. november 2005 - 11:12 #1
Det kan godt være et kursus koster 100.000 dask... men så må du jo bare selv læse det stof..

Arbejder med en der har taget den ved selv at læse materialet igennem, og det gik vist fint, chefen betalte for bøger og certifikater, men tvivler meget på at det kommer op i noget lignende 100K..

Læser selv MCAD og det koster da kun et par 1000 for hver eksamen og 600 kr pr bog..
Avatar billede jokkejensen Novice
03. november 2005 - 11:12 #2
Alternativt hvis du går hjemme, er AF ofte villige til at betale disse, med kursus'er..
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2005 - 11:13 #3
Start med at læse denne artikel
http://www.eksperten.dk/artikler/489

Jeg ville gå efter MCSA eller MCSE og du kan faktisk få den relativt billigt hvis du er parat til atgøre arbejdet selv via selvstudie. Bøger kan du få for 1.500,- til 2.000,- og selve prøverne kommer op på max 1.500,- gange 6, men vil kunne gøres til godt halv pris hvis du følger artiklens råd

Du kunne også kikke på CPSA og CPSP der dog er relativt dyre og ikke 100% IIS specifikke, men rigtig gode
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
03. november 2005 - 14:38 #4
Så der findes altså ikke et kursus / en eksamen der er rettet direkte mod IIS 6.0?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. november 2005 - 19:55 #5
Det er svært at sige det så firkantet. En IIS er jo bygget oven på en windows platform og betjener sig af styresystemet, derfor har en certificering der kun omhandler IIS ikke rigtig nogen mening.

En MCSE eller en MCSA der har IIS delenene med har derimod god mening. Det er lidt ligesom at bygge et hus, IIS udgør fasaden, for at få et godt hus, er du nødt til atstarte med fundamentet, og derskal også tag på
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
14. november 2005 - 10:27 #6
Tak for svaret, jeg kan godt se sammenhængen :)