Avatar billede mr.mads Nybegynder
05. november 1999 - 14:43 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

pop up on top

Jeg laver lige spm. igen så michaelras får mulighed for at komme med et bedre svar!
hvordan laver man et popup der er always on top indtil det lukkes??
Mvh
Mads
Avatar billede skjoldby Nybegynder
05. november 1999 - 14:56 #1
kan du ikke bruge onBlur="this.focus()" ???

skjoldet
Avatar billede mr.mads Nybegynder
05. november 1999 - 15:03 #2
Er foreslået men jeg vil gerne have noget bedre!
Avatar billede skjoldby Nybegynder
05. november 1999 - 15:04 #3
Jeg fandt det her:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>TopWindow</TITLE>
</HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE = "JavaScript">

var OnTop = true;

function ChangeOnTop()
{
        if (OnTop == true) OnTop = false;
        else if (OnTop == false)
        {
        OnTop = true;
        self.focus();
        }

function FocusMe()
{
        if (OnTop == true) setTimeout("self.focus()",250);
}

</SCRIPT>
<BODY onBlur = "FocusMe()">

<CENTER>
<FONT FACE = "Times"  SIZE = 4>The "Always on Top" window.</FONT>
<FORM NAME = "BlurForm">
<INPUT TYPE = "button"
      NAME = "Toggle"
      VALUE = "Toggle Always on Top"
      onClick = "ChangeOnTop()">
<BR><BR>
<INPUT TYPE = "button"
      NAME = "closeit"
      VALUE = "Close Me."
      onClick = "self.close()">
</CENTER>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede starleicht Nybegynder
05. november 1999 - 15:06 #4
Det er jo fordi ham michaelras vil kunne arbejde (scrolle, udfylde forms m.v.) i det windows, man har åbnet pop-up'en fra, uden at skulle lukke "always-on-top" pop-up'en.

Fordelen ved mit script er, at man sætter en timer-funktion i pop-up vinduet, som får det til at poppe up igen efter et givet tidsrum, hvis man ønsker at arbejde i et andet vindue. I det tidligere eksempel var timeren sat til "0". Nu er den sat til 5000 millisekunder (5 sek).

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!--
var timer = ';
function blurred() {
    timer = setTimeout('self.focus()',5000);
}

function focused() {
    if (timer != ')
        clearTimeout(timer);
}
//--></SCRIPT>

<BODY onBlur="blurred()" onFocus="focused()">
Avatar billede mr.mads Nybegynder
05. november 1999 - 15:31 #5
Grunden til at det altid skal ligge ovenpå er at jeg åbner popup’en fra en fuld skærms side, hvis så popup’en går i baggrunden er brugeren lost. Puls er det ikke muligt at åbne en ny popup da indholdet i den åbne blot bliver udskiftet, men bliver i baggrunden.
Jeg bruger følgende script til at åbne popups:
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
function PopUp(filename, winheight, winwidth, scrx, scry){
window.open(filename,"popDialog","height="+winheight+",width="+winwidth+",top="+scry+",left="+scrx+",toolbar=no,status=no,scrollbars=no,location=no,menubar=no,directories=no,resizable=no")
}
//-->
Og kalder funktionen med:
<a href="java script:PopUp('fil.html', 560, 394, 20, 20)">
Avatar billede mit Nybegynder
05. november 1999 - 15:34 #6
Har tidligere svaret på et lignende spørgsmål...der var bare 2 vinduer, så hvis du lige selv kan tilpasse det...

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=3929
Avatar billede skjoldby Nybegynder
05. november 1999 - 23:52 #7
Brug denne:

function PopUp(filename,winname,winheight,winwidth,scrx,scry){
window.open(filename,winName,"height="+winheight+",width="+winwidth+",top="+scry+",left="+scrx+",toolbar=no,status=no,scrollbars=no,location=no,menubar=no,directories=no,resizable=no")
}

<a href="#" onClick="PopUp('popdialog.html','popDialog',...etc...)">popup 1</a>
<a href="#" onClick="PopUp('popup2.html','popup2',...etc...)">popup 2</a>
Avatar billede justincase Nybegynder
06. november 1999 - 15:47 #8
var myWin;
function PopUp(filename, winheight, winwidth, scrx, scry){
  myWin = window.open(filename,"popDialog","height="+winheight+",width="+winwidth+",top="+scry+",left="+scrx+",toolbar=no,status=no,scrollbars=no,location=no,menubar=no,directories=no,resizable=no");
  myWin.focus();
}

det bringer vinduet frem hver gang det skal bruges.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
06. november 1999 - 16:04 #9
Hvordan det? Altså hver gang det skal bruges?
Avatar billede justincase Nybegynder
06. november 1999 - 16:06 #10
Som jeg forstår det skal vinduet bringes frem ved aktivering af linket. dermed kan man nøjes med en focus() i PopUp funktionen. Istedet for onBlur.

Måske lidt dårligt formuleret :))
Avatar billede skjoldby Nybegynder
06. november 1999 - 16:12 #11
Ok jeg forstår det nu.
Jeg tænkte bare at ofte lukker man de vinduer man ikke bruger, men jeg kan jo se nu at den bare åbner et nyt vindue så. Og Hvis det er åbent kommer det i focus.

Jeg havde vist ikke kigget særligt grundigt på funktionen.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
08. november 1999 - 15:58 #12
mister, kan du bruge noget af det???
Avatar billede mr.mads Nybegynder
08. november 1999 - 16:15 #13
Jeg vender lige tilbage om en dags tid!
Avatar billede mr.mads Nybegynder
09. november 1999 - 11:25 #14
Tak for forslagene!
Mvh
Mads