Avatar billede montymus Nybegynder
02. november 2005 - 22:25 Der er 7 kommentarer

DayRender og databasekald til datagrid

Når man trykker på en dato i min kalender skal den vise indholdet af den givne dato fra databasen..

Jeg har på fornemmelsen at kalenderen i Vs2003 C# eller asp.net c# har en anden måde at skrive datoen på end MSSQL..

Nu er mit sp. så.. Hvordan får jeg den til at hive den rigtige dato frem fra databasen..

Måden at skrive til MSSQL er jo yyyy-mm-dd hh:mm  men jeg ved ikke hvordan det er til kalenderen.  det kode jeg har p.t er:

private void Calendar1_SelectionChanged(object sender, System.EventArgs e)
        {
            myda = new SqlDataAdapter("Select * from Event where Dato=#" + Calendar1.SelectedDate.ToString() + "#", mycn);
            //Create the dataset
            ds = new DataSet();
            //Fill the DataSet (ds)
            myda.Fill(ds, "AllTables");

            if (ds.Tables[0].Rows.Count == 0 )
            {
                dgEventInfo.Visible = false;
            }
            else
            {
                                    //Mit datagrid
                dgEventInfo.Visible = true;
                dgEventInfo.DataSource = ds;
                dgEventInfo.DataBind ();
            }

Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. november 2005 - 08:13 #1
myda = new SqlDataAdapter("Select * from Event where Dato=# CONVERT(DateTime, "+ Calendar1.SelectedDate.ToString() +", 100)#", mycn);
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. november 2005 - 08:13 #2
prøv med det.
Avatar billede montymus Nybegynder
03. november 2005 - 10:57 #3
det virker ikke.. den kompiler fint og det hele kører men der bliver ikke vist noget
Avatar billede montymus Nybegynder
03. november 2005 - 11:20 #4
Jeg får kompilerfejl nu med den kode:

protected void Calendar1_SelectionChanged(object sender, System.EventArgs e)
        {
            myda = new SqlDataAdapter("Select * from Event where Dato=#CONVERT(DateTime, "+ Calendar1.SelectedDate.ToString() +", 100)#", mycn);
            //Create the dataset
            ds = new DataSet();
            //Fill the DataSet (ds)
            myda.Fill(ds, "Event");

            if (ds.Tables[0].Rows.Count == 0 )
            {
                dgEventInfo.Visible = false;
            }
            else
            {
                dgEventInfo.Visible = true;
                dgEventInfo.DataSource = ds;
                dgEventInfo.DataBind ();
            }

Fejlen:

Line 1: Incorrect syntax near '00'.
Beskrivelse: Der opstod en ikke-afviklet undtagelse under udførelse af den aktuelle webanmodning. Se staksporingen for at få yderligere oplysninger om fejlen, og hvor den kom fra i koden.

Detaljer om undtagelse: System.Data.SqlClient.SqlException: Line 1: Incorrect syntax near '00'.

Kildefejl:

Linje 109:            ds = new DataSet();
Linje 110:            //Fill the DataSet (ds)
Linje 111:            myda.Fill(ds, "Event");
Linje 112:
Linje 113:            if (ds.Tables[0].Rows.Count == 0 )

Kildefil: c:\inetpub\wwwroot\5sem\skiste\calendar.aspx.cs    Linje: 111

Staksporing:

[SqlException: Line 1: Incorrect syntax near '00'.]
  System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream)
  System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior)
  System.Data.SqlClient.SqlCommand.System.Data.IDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior)
  System.Data.Common.DbDataAdapter.FillFromCommand(Object data, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, String srcTable)
  SKiste.WebForm1.Calendar1_SelectionChanged(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\5sem\skiste\calendar.aspx.cs:111
  System.Web.UI.WebControls.Calendar.OnSelectionChanged()
  System.Web.UI.WebControls.Calendar.SelectRange(DateTime dateFrom, DateTime dateTo)
  System.Web.UI.WebControls.Calendar.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument)
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument)
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData)
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain()

--------------------------------------------------------------------------------
Versionsoplysninger: Microsoft .NET Framework version:1.1.4322.2032; ASP.NET version:1.1.4322.2032
Avatar billede montymus Nybegynder
12. november 2005 - 09:46 #5
hmm.  prøver igen senere
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. november 2005 - 12:09 #6
får du noget data fra databasen ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 16:42 #7
Du mangler at lukke spørgsmålet.