Avatar billede hepou Nybegynder
02. november 2005 - 21:38 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

send mail uden mailkomponenter

er der nogen der ved om der findes en løsning til at sende emails når min hoster ikke understøtter JMail eller andre komponenter til dette?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2005 - 22:17 #1
Hej

Jeg tror desværre ikke dette kan lade sig gøre...!

- Jeg ville i hvert fald undre mig hvis man kan...

\Dan
Avatar billede hepou Nybegynder
02. november 2005 - 22:20 #2
hmmm.. Det skal det sku :)
Det er vist noget med at PHP har en Send funktion. Findes der ikke noget lign. til asp?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2005 - 22:29 #3
Jeg vil sige at jeg er 95% sikker på at man skal bruge en komponent som for eksempel JMail for at kunne sende mails via et asp-script.

- Og jeg formoder det er det du ønsker...?

Men der findes da Java-scripts som kan lave mailen forud i en form, og så starte brugerens mailprogram...
- Men så bliver det brugerens e-mail program som sender mailen, og brugerens smtp-forbindelse som udfører handlingen...

\Dan
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. november 2005 - 23:42 #4
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2005 - 23:59 #5
Jeg synes lige at jeg vil tilføje at dette kræver at CDONTS så er på serveren som skal afvikle scriptet... Hvilket er en mail-komponent, som, mig bekendt, ikke følger med i alle udgaverne af IIS...

Derudover kræver det også at der er en lokan smtp-server på serveren...

- Henviser her til det ovenstående link...

Det er selvfølgelig et forsøg værd... Men absolut ikke nogen garanti for noget...

\Dan
Avatar billede hepou Nybegynder
03. november 2005 - 10:09 #6
Desværre - Jeg har prøvet den og den virker ikke :(
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. november 2005 - 10:25 #7
hvilken udbyder ligger du hos
Avatar billede hepou Nybegynder
03. november 2005 - 10:33 #8
webhostingdanmark.dk
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. november 2005 - 10:43 #9
hmm.. det er ikke meget der står.... kan du ikke få dem til at installere jmail...
Avatar billede hepou Nybegynder
03. november 2005 - 10:50 #10
jeg har prøvet, men får følgende svar:

"Vi installerer ikke flere 3 -parts programmer. Serverne holdes clean for at opnå de oppetider vi trods alt har :)"
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. november 2005 - 10:53 #11
hmm... De er da ikke meget af en webhost, hvis de ikke har en mailkomponent... ;-)

Hvor langt tid har du betalt for...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. november 2005 - 10:53 #12
vi kan måske finde en løsning
Avatar billede hepou Nybegynder
03. november 2005 - 10:59 #13
Jeg har pt. til udgangen af 2006. Men alt er superfedt hos dem, hvis de bare ville installere de mest simple og oftest brugte komponenter... Ville klart blive blandt danmarks bedste hvis de gjorde det.. Måske vi bare skal have folk til at bombardere dem med ris/ros på deres side og efterspørge disse komponenter :D
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. november 2005 - 11:04 #14
ja... det var en mulighed ;-)
Avatar billede sth Novice
03. november 2005 - 11:34 #15
Det lyder da helt vild at man de ikke giver mulighed for at sende mails !

jeg kan se at de understøtter Perl og CGI, jeg mener at huske at men førhenm brugte disse til at sende mails, men jeg kan selvf huske forkert
Avatar billede hepou Nybegynder
03. november 2005 - 11:48 #16
Jeg har hørt fra dem at det eneste de umiddelbart understøtter er PHP's sendfunktion. Hjælper ikke meget til ASP :)
Avatar billede sth Novice
03. november 2005 - 12:05 #17
Det er vel muligt at kalde en php-fil fra asp :-)
Avatar billede cpufan Juniormester
03. november 2005 - 12:29 #18
Cdonts er udfaset, men til gengæld er der nu CDO, hvilket i bund og grund er det samme, er standard på alle win-servere >= win2000

se evt. artikel: http://exp.dk/artikler/701
Avatar billede hepou Nybegynder
03. november 2005 - 12:41 #19
hmmm.. Jeg synes den artikel minder ufatteligt meget om http://www.w3schools.com/asp/asp_send_email.asp . Og den har jeg prøvet uden held...
Avatar billede hepou Nybegynder
03. november 2005 - 12:43 #20
sth... Det er det sikkert, men har aldrig rørt php. Måske en mulighed for at afprøve det. Ville dog hellere hvis det kunne lykkedes med asp ;)
Avatar billede cpufan Juniormester
03. november 2005 - 12:45 #21
så er der lukket for cdo også,
men det er da ikke god service at der ikke kan udsendes automails...........?

Der må da være en mulighed?
Avatar billede hepou Nybegynder
03. november 2005 - 12:53 #22
Jeg synes også det er lidt røv... Kan kun anbefale folk at skrive til dem her http://www.webhostingdanmark.dk/mening.php og give deres mening til kende...

Som sagt er det ellers super service og super servere, som jeg kun kan anbefale.
Avatar billede cpufan Juniormester
03. november 2005 - 12:58 #23
men som jeg kan forstå længere oppe i denne tråd, er det muligt via php.

Måske du skal lave et generel phpscript som kan fungere som komponent,
og så blot kalde den i stedet for f.eks. at kalde jmail.

Det er da en mulighed, men kræver selvfølgelig at du sætter dig ind i php.
Avatar billede hepou Nybegynder
03. november 2005 - 13:02 #24
ja, det er jo det og det ville jeg helst undgå.. ;) Håber der er nogen der kommer med en løsning eller vil skrive deres mening om dette emne til webhosting danmark
Avatar billede sth Novice
03. november 2005 - 21:59 #25
Mon ikke at der også findes noge flinke eksperter over under php, der lige kan komme dem de 10 linier kode du står og mangler.
Avatar billede hepou Nybegynder
06. november 2005 - 16:30 #26
så fik jeg noget php til at virke.. Ville dog stadig gerne asp :) Den fejl jeg får med CDO er

CDO.Message.1 error '80040220'

The "SendUsing" configuration value is invalid.

/cdomail.asp, line 7

Siger det jer noget?
Avatar billede hepou Nybegynder
06. november 2005 - 16:53 #27
har fundet det.. Måske jeg skulle lære at læse det hele igennem inden jeg spørger
Så jo cdo virker fint hos webhostingdanmark

:)

Tak for hjælpen.. Smid I alle nogle svar og jeg spytter lidt ekstra i kassen
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. november 2005 - 17:05 #28
svar
Avatar billede cpufan Juniormester
06. november 2005 - 18:00 #29
svar
Avatar billede sth Novice
07. november 2005 - 17:08 #30
Hvis du mener jeg har været til hjælp, mpdtager jeg gerne point, ellers håber jeg bare at du få din mail op og køre
Avatar billede hepou Nybegynder
07. november 2005 - 20:46 #31
Jeg takker for jer alle for hjælpen og jeg har fået det op at køre med både ASP og PHP (så lærte jeg også det)

:)