Avatar billede jespersahner Nybegynder
02. november 2005 - 19:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Registreringsdatabase kan ikke indlæse hivet

Ved start af min PC får jeg fejlmeddelelsen:

Registreringsdatabsefilfejl.
Registreringsdatabase kan ikke indlæse hivet:
SystemRoot\System32\config\SOFWARE

Herefter går en tæller i gang, som tæller sekunder, og efter ca. 70 sekunder boot'er PC'en igen.

Nogle ideer til hvad problemet kan skyldes?

Hvad er "hivet" i øvrigt?
Avatar billede opus Nybegynder
03. november 2005 - 20:18 #1
Det lyder dælerme ikke godt. Hvilken windows har du? Smid originalcd'en i, og se, om du kan få lov at reparere. Hvis du kan det, så skynd dig bagefter at lave scanning for vira og malware i en fart - tag netkablet fra først.
Jeg har heller aldrig hørt om 'hivet'. Lad mig høre, hvordan det går.
Avatar billede jespersahner Nybegynder
06. november 2005 - 16:04 #2
->opus: Tror det er en hardware-fejl. Jeg kører med 2 harddiske, og tror det er slave-disken, der driller.
Avatar billede opus Nybegynder
06. november 2005 - 16:52 #3
Så burde det hele virke, hvis du tager slaven fra, gør det det? Tror ikke, at det er det, der er galt.
Avatar billede jespersahner Nybegynder
11. januar 2006 - 15:44 #4
->opus: Har aldrig fundet ud af, hvad fejlen er. Smid gerne et svar for ulejligheden.
Avatar billede opus Nybegynder
11. januar 2006 - 15:56 #5
Hvor er det pænt af dig ;-) Jeg siger mange tak.