Avatar billede pornstar222 Nybegynder
02. november 2005 - 17:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Script der ikke vil virke

<%@ LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<%
strIP = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
strMac = GetMACAddress(strIP)
strHost = Request.ServerVariables("REMOTE_HOST")
function GetMACAddress(strIP)
Set net = Server.CreateObject("wscript.network")
Set sh = Server.CreateObject("wscript.shell")
sh.run "%comspec% /c nbtstat -A " & strIP & " > E:\Internet Information Folder\" & strIP & ".txt",0,true
Set sh = nothing
Set fso = createobject("scripting.filesystemobject")
Set ts = fso.opentextfile("E:\Internet Information Folder\" & strIP & ".txt")
macaddress = null
Do While Not ts.AtEndOfStream
data = ucase(trim(ts.readline))
if instr(data,"MAC ADDRESS") Then
macaddress = trim(split(data,"=")(1))
Exit Do
End if
loop
ts.close
Set ts = nothing
'fso.deletefile "E:\Internet Information Folder\" & strIP & ".txt"
Set fso = nothing
GetMACAddress = macaddress
End function
%>

Hvis jeg prøver at køre det her, får jeg at vide "Tilladelse Nægtet"
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
02. november 2005 - 17:47 #1
Dette er linien der er nægtet

sh.run "%comspec% /c nbtstat -A " & strIP & " > E:\Internet Information Folder\" & strIP & ".txt",0,true
Avatar billede nielle Nybegynder
02. november 2005 - 18:08 #2
Er du dikker på at dit scripy har skrivetilladelse til det bibliotek?

Det kan også tænkes at du simpelthen skal have "-tegn rundt om din path - den indeholder jo mellemrum:

sh.run "%comspec% /c nbtstat -A " & strIP & " > ""E:\Internet Information Folder\" & strIP & ".txt""",0,true
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
02. november 2005 - 22:35 #3
Jeg har skrivetilladelse. Det er min egen server jeg køre det på.
Og den linie du har smidt ind giver samme besked :(
Avatar billede nielle Nybegynder
02. november 2005 - 22:48 #4
Det er skam ikke det samme som at der er skrivetilladelse. Husk på at webserveren afvikler scriptet under et andet navn/konto.
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
02. november 2005 - 23:32 #5
Hvad er det så jeg skal gøre..??
Jeg har været inde i IISen, og den står til både læse og skrive rettigheder.
Det er hellere ikke Filen den ikke vil skrive til computeren. Jeg tror det er Commando Prompen den ikke må få tilladelse til at bruge
Avatar billede nielle Nybegynder
04. november 2005 - 16:37 #6
Du skal finde ud af hvad den bruger, som køre scriptet, hedder - og så skal du kive srive rettigheder til denne. Jeg er ikke helt sikker på hvad brugeren hedder, men nok noget i denne stil: "ASPNET"...
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
04. november 2005 - 17:29 #7
Hvor skal jeg finde denne konto, og hvor giver jeg den rettigheder til at skrive
Avatar billede nielle Nybegynder
08. november 2005 - 08:51 #8
I IIS 5.1 + Windows XP Pro har du nogen af følgende muligheder...

(o) Du kan åbne IIS og højreklikke på dit projekt. Herefter kan du vælge Egenskaber. Under fanen Mappe, har du mulighed for under "Tilladelse til at køre programmer" at vælge "Scripts og eksekverbare filer". Normalt står den til "Kun scripts", og dette kan jo sagtens forklare at du ikke kan køre dit sh.run.

(o) I samme mappe har du også mulighed for at hakke af i feltet Skriveadgang. Normalt er dette ikke tilladt.

(o) Under fanen "Mappesikkerhed" har du mulighed for at redigere "Styring af anonym adgang". Den bruger, som vil køre dine scripts hedder noget i stil med IUSR_WSxxx.

(o) Du kan åbne din Stifinder og finde frem til den mappe hvor dit sctipt forsøger at skrive til (E:\Internet Information Folder). Hvis du højreklikker på denne, og vælger Egenskaber, kan du efterfølgende sætte skriverettighederne for de forskellige brugere. Det er så brugeren WSxxx som skal have skriverettigheder.

Jeg håber at det kan bringe dig lidt videre?
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
12. november 2005 - 02:17 #9
Ja nu har jeg ordnet alt det, men den skriver stadig tilladelse nægtet.?? :(
Avatar billede nielle Nybegynder
12. november 2005 - 19:47 #10
Prøv at finde ud af om det er kørsels-rettigheder eller skrive-rettigheder den er galt med. Det bør du kunne gøre ved at udelade den del hvor der skrives:

sh.run "%comspec% /c nbtstat -A " & strIP
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
14. november 2005 - 00:33 #11
Tja, den del giver samme besked. Og det passer også fint, for jeg har andre steder på min website hvor der skrevet filer og andre ting til serveren, og det er der ingen problemer med...
Avatar billede nielle Nybegynder
21. november 2005 - 18:54 #12
Hvad med mappen du køre fra? Er der kørselsrettigheder for IIS-brugeren på denne?
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
29. november 2005 - 12:56 #13
Jeg har alle de rettigheder der skal til vil jeg mene, men det vil sku bare ikke virke ... Men ligemeget med det. Hvis det er så svært at få det til at virke på min egen maskine, så får jeg det sku aldrig til at virke på en lejet server alligevel.

Bare smid et svar, så får du lige får din tolmodighed og tid :)
Avatar billede nielle Nybegynder
29. november 2005 - 20:20 #14
Jeg er sikker på at dit problem skyldes at du mangler at give en rettighed et eller andet sted. Jeg tror nu heller ikke at der nødvendigvis burde være problemer med at få den til at virke på en lejet server - dem som lever at at leje sådan nogle ud burde vide helt præcist hvad der skal til.

Desværre har jeg ikke selv adgang til en IIS som jeg kan tillade mig at eksperimentere med, så jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig vidre på denne her. :^(

Så, nej tak til point på denne her. Jeg tager normalt kun point for at levere løsninger, ikke for at være tålmodig... Så læg du bare selv et svar og tag dine point tilbage. :^)
Avatar billede pornstar222 Nybegynder
04. december 2005 - 10:19 #15
Ok det gør jeg, men føler det ikke helt fiar da du har givet tid til det her ...
Avatar billede nielle Nybegynder
04. december 2005 - 10:43 #16
Det er nu helt fint - jeg mangler alligevel ikke point voldsomt meget. :^)